Partner worden
Nieuws
Banken
FinTech
Thema's
Podcasts
Bankensector
Vacatures
Events
Partners
Nieuws
Banken
FinTech bedrijven
Vacatures
Events
Thema's
Podcasts
Bankensector
Partners
Partner worden?
Hoofdmenu
Bankensector
Interviews
Bankensector Nederland
Marktaandeel
Rankings & Awards
Klanttevredenheid nieuws
Een overzicht van Klanttevredenheid nieuws binnen de bankensector:
×
consultancy.filters.country.popup.header
×
Selecteer een organisatie
ABN AMRO
Autoriteit Financiële Markten
Betaalvereniging Nederland
BNG Bank
De Nederlandsche Bank
de Volksbank
European Central Bank
Evi van Lanschot
Federatie Financieel Planners
Handelsbanken
ING
Lloyds Bank
MasterCard
MeDirect
Nederlandse Vereniging van Banken
Rabobank
Van Lanschot Kempen
×
Selecteer een product
(# artikelen)
Beleggen
2
Betalen
1
Cash & Liquidity Management
1
Hypotheek
3
Internet & Mobiel
1
Internetbankieren
1
Mobiel bankieren
1
×
Selecteer een vakgebied
(# artikelen)
Beleidsadvies
5
Human Resources
1
Informatie Technologie
7
Klantenservice / Callcenter
4
Risk & Compliance
1
Sales & Advies
1
Software ontwikkeling
5
×
Selecteer een categorie
(# artikelen)
Klanttevredenheid
63
×
Selecteer een thema
(# artikelen)
Cultuurverandering
1
Cybercrime
1
Cybersecurity
1
Duurzaam bankieren
5
Financiële educatie
2
Fintech
4
Innovatie
4
Klant centraal
9
Mobiele apps
1
Open finance
1
Podcasts
1
Sustainable finance
5
Toezicht
1
Woningmarkt
2
Organisatie
Producten
Vakgebied
Klanttevredenheid
Thema
Onderzoek
Geen nieuws gevonden.
RegioBank alweer uitgeroepen tot beste bank van Nederland
Het is bijna geen verrassing meer te noemen; de Consumenten heeft de RegioBank alweer voor de zevende keer uitgeroepen tot de beste bank van Nederland.
17 november 2023
Banken zoeken samenwerking op om digitale kloof te verkleinen
De wereld digitaliseert steeds sneller en het is niet voor iedereen even makkelijk om dat proces het bij te benen.
23 oktober 2023
De ambivalente relatie tussen banken en hun klanten
Veel bedrijven ervaren dat klanten mondiger, kritischer en veeleisender worden. Zo ook banken. Juist zij ervaren een behoorlijke ambivalentie in hoe (on)tevreden hun klanten zijn.
27 september 2023
Handelsbanken scoort opnieuw hoogst in klanttevredenheidsonderzoek
Voor het elfde jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank.
26 september 2023
Moeten we klanten nog wel in hokjes plaatsen binnen private banking?
Katja Kok (ING Private Banking) is klaar met het labelen van klanten vanachter het bureau. In de private banking is dat alleen niet zo gebruikelijk.
10 juli 2023
Bankmerken de Volksbank opnieuw klantvriendelijkste banken van Nederland
De bankmerken van de Volksbank - ASN Bank, RegioBank en SNS
25 mei 2023
Het is 2023. Hebben banken nog steeds filialen nodig?
Het aantal bankfilialen is de afgelopen jaren behoorlijk afgenomen. Of banken daar goed aan hebben gedaan is echter de vraag.
03 mei 2023
‘Traditionele banken dreigen relevantie in dagelijks leven consument te verliezen’
Een korting hier, een vrijstelling daar of een snelle en gemakkelijke inschrijving – om de zoveel tijd slaagt er een nieuw digitaal gefocust bedrijf erin om consumenten voor een lening of een lopende
21 april 2023
IEX maakt trotse winnaars Gouden Stier Awards bekend
Onder andere Delen Private Bank (beste Private Bank), Lynx (beste Broker) en ABN AMRO (Publieksprijs Beleggingsinstelling) zijn met hun neus in de boter gevallen bij de Gouden Stier Awards van IEX.
20 maart 2023
The Lending Bean: Nieuwe podcast van Fyndoo belicht innovatie in leningen
Geld maakt niet gelukkig, maar vormt wel een belangrijke spil in het leven.
15 maart 2023
Alpina opent communicatiekanalen voor doven en slechthorenden
Om het leven van doven, slechthorenden en mensen met een spraakbeperking gemakkelijker te maken, heeft Alpina de Tolkcontact Telefonie van Berengroep in gebruik genomen.
15 maart 2023
Jongvolwassen vinden belastingaangifte niet makkelijk (en ook niet leuk)
“Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.” De slogan van de Belastingdienst geldt blijkbaar niet voor iedereen.
02 maart 2023
Vier tips om de klantbeleving te optimaliseren
Wil jij de klantbeleving van jouw financiële organisatie versterken? Maak gebruik van de beschikbare klantdata om jouw relatie met de klant verder uit te diepen.
20 februari 2023
ING’s ‘Meer op maat’ moet klanten financieel fit maken
Om de financiële gezondheid van zijn klanten te verbeteren heeft ING heeft ‘Meer op maat’ gelanceerd; een nieuwe functie waarmee de bank zijn klanten persoonlijke tips geeft om meer controle over hun
15 februari 2023
‘Vijf stappen om de klant centraal te stellen’
De afgelopen drie jaar heeft EY middels zijn Future Consumer Index uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe de toekomstige consument eruit zou kunnen zien.
15 februari 2023
ING verlaagt daglimiet app naar €2000
Om de financiële schade van oplichters te beperken heeft ING de standaard daglimiet in zijn app verlaagd van €5.000 naar €2.000.
09 februari 2023
Scandinavische DNB ‘leidt’ eigen AI-chatbots op
DNB heeft met behulp van het AI-platform ‘Boost.ai’ bijna de helft van al zijn chatverkeer geautomatiseerd.
06 januari 2023
Van reactief naar proactief bankieren – zes tips om uw klanten beter van dienst te zijn
Klantenservice is een essentieel onderdeel van elke succesvolle financiële instelling. Het is een manier om uw bedrijf te onderscheiden en merkbewustzijn bij de klant te creëren.
14 december 2022
'Bellen en betalen tegelijkertijd? Dacht het niet!'
“Let op! Er zijn criminelen actief. We zien dat je belt en tegelijkertijd een betaling wilt doen. Voor je eigen veiligheid kun je nu niet betalen.
02 december 2022
Een luisterend oor voor de grootste behoefte van uw klanten: 'Kan ik alstublieft met iemand spreken?'
Met de pandemie en de daaruit voortvloeiende lockdowns en restricties over de hele wereld, moesten klanten de voorbije jaren noodgedwongen digitale kanalen gebruiken.
01 december 2022
Bedrijven zien ‘open banking licht’ en investeren massaal in nieuwe technologieën
Maar liefst 94% van de Nederlandse financiële en telecombedrijven bedrijven heeft geïnvesteerd, of is van plan dit te doen, in open banking.
25 november 2022
Vertrouwen in DNB neemt af, maar nog altijd van hoog niveau
Nederlanders hebben gemiddeld gezien nog altijd vrij veel vertrouwen in De Nederlandsche Bank als toezichthouder op de financiële sector.
21 november 2022
Wellness-as-a-Service ondergeschoven dienst bij verzekeraars
In tijden van crisis zijn consumenten zich meer bewust van het belang van lichamelijk en financieel welzijn.
27 oktober 2022
Grootbanken gaan mensen in kwetsbare posities helpen
“Hoe kan ik een kopie van mijn rekeningoverzicht aanvragen? Hoe kan ik een machtiging aanvragen en wat moet ik doen als mijn partner overlijdt”? Voor de ruim drie miljoen Nederlanders in kwetsbare po
20 oktober 2022
Consumenten benoemen RegioBank tot beste bank van Nederland
RegioBank is door consumenten met een 9,5 voor het zesde jaar op rij benoemd tot de beste bank van Nederland.
18 oktober 2022
Handelsbanken wint klantentevredenheidprijs voor tiende keer op rij
Handelsbanken is opnieuw door zijn klanten uitgeroepen tot de meest klantvriendelijke bank in Nederland. Op zichzelf natuurlijk een speciaal moment, maar dit jaar is wel heel bijzonder.
05 oktober 2022
Mollie vult partnerprogramma aan met nieuw 'technologie-aanbod'
Mollie heeft bekendgemaakt dat het van start wil gaan met een nieuw Technology Partner Program.
15 juli 2022
'Het is belangrijk dat beleggende klanten weten waar ze aan toe zijn'
In de transitie naar een duurzame economie, moeten beleggers beter weten wat duurzaam is en wat niet.
29 juni 2022
Ondernemende dierenartsen kiezen voor een hypotheek bij Van Lanschot
Als echte dierenliefhebbers is het voor dierenartsen een droom om een woning te kopen met een stuk grond.
28 juni 2022
Consument eist duurzaamheid van financiële dienstverleners
Maar liefst tweederde van alle consumenten wereldwijd eist dat hun bank of financiële instelling in de toekomst duurzamer wordt.
27 juni 2022
Volksbank bezet volledig podium bij klantvriendelijkste bank-verkiezingen
Volksbankdochters RegioBank, SNS Bank en ASN Bank hebben goud, zilver én brons in de wacht gesleept bij de verkiezingen van de klantvriendelijkste bank van Nederland.
24 mei 2022
Van een woonplatform tot visueel advies – vijf klantreizen om het hypotheekproces te personaliseren
Consumenten verwachten steeds meer een persoonlijke klantervaring wanneer zij een hypotheek aanvragen of willen beheren.
19 mei 2022
1
2