De Hypotheker uitgeroepen tot ‘Uitblinker in de Financiële Sector’
De Hypotheker mag zichzelf een uitblinker in de financiële sector noemen. De hypotheekverstrekker kwam in het 'Uitblinkers Financiële Sector'-onderzoek van Multiscope als beste uit de bus binnen de hypotheeksector.
Het onderzoek, uitgevoerd onder bijna 5.000 Nederlanders, beoordeelde verschillende aanbieders op criteria zoals proces, product, service en positionering. Hierbij is gebruik gemaakt van de zogeheten model van Treacy en Wiersema: dit betekent dat er in de beoordeling is gekeken naar welke dienstverleners beschikken over het ‘beste proces’, het ‘beste product’ en de ‘beste service’.
De Hypotheker scoort het hoogst met een 3,9 voor zowel 'beste proces' als 'beste service', en een 3,4 voor 'beste product'. BLG Wonen volgt op de tweede plaats met respectievelijk 3,7, 3,3 en 3,5. Deze cijfers geven inzicht in de praktische uitvoering en klanttevredenheid van de verschillende aanbieders.
Ook een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. De Hypotheker scoort hier gemiddeld een 3,9, met name hoog op geloofwaardigheid (4,0) en relevantie (4,0). BLG Wonen en Obvion volgen met respectievelijk 3,7 en 3,6. Deze scores geven een indicatie van hoe consumenten de verschillende aanbieders waarderen op het gebied van positionering.
Even Apeldoorn bellen
Een andere opvallende uitkomst van het onderzoek is de beoordeling van slogans binnen de financiële sector. “Even Apeldoorn Bellen” van Centraal Beheer staat bovenaan met een score van 7,6, gevolgd door “Jazeker. De Hypotheker” met een 7,2. De slogans in de hypotheeksector scoren gemiddeld beter (6,5) dan die in andere segmenten van de financiële sector.