ASN Impact Investors en ABN AMRO verdelen duurzame Cashcow Awards

10 november 2022 Banken.nl 2 min. leestijd

ABN AMRO en ASN Impact Investors zijn de trotse winnaars van de twee duurzame Cashcow Awards. Zo wist ABN AMRO de award ‘Beste Aanbieder Impactbeleggen’ in de wacht te slepen; terwijl ASN Impact Investors op zijn beurt werd beloond met de ‘Beste Aanbieder Duurzame Producten’ award.

De Cashcow Awards zijn een initiatief van Cash Magazine, Cashcow.nl en beleggersclub Bull Up en werden dit jaar voor vijfde keer uitgereikt - 5.776 beleggers brachten hun stem uit. In totaal werden er op de BeleggersFair veertien prijzen uitgereikt aan tien verschillende winnaars.

Naast de ‘groene titel’, wist ABN AMRO ook (voor de derde keer op rij) beslag te leggen op de Cash Publieksprijs 2022. Een mooie dag voor Sandy Blaauboer-Boots (directeur Retail Investments bij ABN AMRO) dus. “De winst van de Cash Publieksprijs 2022 is een extra stimulans om te blijven kijken welke manier van beleggen het beste aansluit bij de persoonlijke wensen van de klant. Dit doen we met een proactieve benadering, relevante informatie en een heldere verslaglegging."

ASN Impact Investors en ABN AMRO verdelen duurzame Cashcow Awards

Een leidende rol

ASN Impact Investors (AII) bedankt een ieder die op hen gestemd heeft. Directievoorzitter San Lie legt uit dat AII het doel heeft om duurzaam beleggen zo toegankelijk mogelijk te maken, “met optimaal rendement voor de belegger en voor de wereld”.

Volgens Lie is de prijs een erkenning dat AII daarin slaagt en dat de duurzame assetmanager een leidende rol vervult op het gebied van duurzaam en impactbeleggen. “Dat lieten we vorig jaar nog zien met de introductie van het ASN Biodiversiteitsfonds. We blijven nieuwe manieren ontwikkelen om een goed rendement te koppelen aan onze doelstellingen voor klimaat, biodiversiteit en mensenrechten.”

Ouderwets

Fintessa Vermogensbeheer werd uitgeroepen tot de beste vermogensbeheerder. Algemeen directeur Martine Hafkamp verklaart dit succes aan de hand van de “ouderwetse” aanpak van het bedrijf. “Voor ons betekent dat dat wij consequent het langetermijndoel voor ogen houden en niet meegaan met de waan van de dag.”

Wat Hafkamp betreft, haalt ze volgend jaar de prijs opnieuw op. “We blijven hetzelfde doen als in de afgelopen jaren. Dat wil zeggen dat we onze eigen (beleggings)visie blijven volgen en dat we blijven uitgaan van onze eigen kracht.”