YouTube-serie ‘Push je Passi’ van Rabobank helpt jongeren met ondernemen

06 mei 2019 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Via de YouTube-serie ‘Push je Passi’ spoort Rabobank jong talent aan om te starten met ondernemen. De bank werkt hiervoor samen met nederhop-platenlabel Top Notch. Iedere jongere tussen 13 en 17 jaar kan zich opgeven voor de serie.

Nee, er ontbreekt geen ‘e’ in Passi. Passi is de naam van een platform voor jongeren, dat Rabobank eind 2017 lanceerde. Met Passi wil Rabobank jongeren aanmoedigen en motiveren om te beginnen met ondernemen en talenten te ontwikkelen. Hiermee wil Rabobank bijdragen aan een financieel gezond leven. Het ‘digital first’ platform werkt al vanaf de start samen met influencers, bloggers en vloggers. Met ‘Push je Passi’ volgt nu een heuse serie op YouTube.

Alles is mogelijk

Rabobank stelt dat iedereen zich kan aanmelden als kandidaat. Voorwaarde is alleen het hebben van een leeftijd tussen 13 en 17 jaar. Los daarvan is elk idee mogelijk: het starten van een nieuwe gym, een kook-app ontwikkelen, tot het opzetten van een eigen kledingmerk. Wie een idee heeft kan dit pitchen in een video op YouTube. De pitch mag maximaal één minuut duren. Nadien is het de bedoeling dat ze de video plaatsen op sociaal netwerk Instagram, met de tags @rabopassi en #pushjepassi.

Dan even over de serie zelf. ‘Push je Passi’ gaat bestaan uit zes afleveren. In elke aflevering staan jongeren uit twee provincies centraal. Per aflevering worden drie talentvolle jongeren geselecteerd. Uit die drie komt één winnaar voren, wat maakt dat er uiteindelijk zes jongeren overblijven. Zij gaan op 29 juni in Amsterdam live met elkaar de strijd aan. De uiteindelijke winnaar krijgt startkapitaal voor zijn of haar onderneming inclusief ondersteuning bij een plan van aanpak.

Zes juryteams

Omdat er zes afleveringen zijn, zijn er ook zes verschillende juryteams. Die zijn samengesteld uit enerzijds regionale artiesten en influencers en anderzijds uit succesvolle ondernemers en financieel adviseurs van Rabobank. De juryleden geven tijdens de afleveringen adviezen, op basis waarvan de deelnemers zelfstandig gaan bouwen aan hun concept of onderneming.