Ohpen presenteert Angelique Schouten als CCO
Uitgerekend – en vermoedelijk niet toevallig – op Internationale Vrouwendag heeft de Nederlandse fintech Ohpen Angelique Schouten gepresenteerd als nieuwe topvrouw. Schouten wordt Chief Commercial Officer (CCO) bij Ohpen. Eerder was zij al CEO bij Ohpen UK.
De Nederlandse fintech Ohpen werd in 2009 opgericht. Aanvankelijk begon het bedrijf als vermogensbeheerder, maar al snel werd overgestapt op het leveren van een core banking platform. Ohpen leverde naar eigen zeggen als eerste bedrijf ter wereld een volledig werkend core banking platform in de cloud aan. Het platform van Ohpen administreert particuliere spaar- en beleggingsrekeningen voor banken, vermogensbeheerders en verzekeringsmaatschappijen.
Angelique Schouten heeft meer dan tien jaar ervaring in de bancaire sector, nadat ze eerder een master in Business voltooide op Universiteit Nyenrode. Ze was al actief in retail banking, verzekeringen en asset management bij bedrijven als Aon en ING. Ze startte als Chief Marketing Officer (CMO) bij Ohpen. In 2016 werd ze CEO van Ohpen UK, dat vanaf de grond opgebouwd moest worden.
“Ik ben ontzettend trots op wat we bereikt hebben in Engeland. Twee jaar geleden bestond Ohpen UK nog niet en ben ik naar Engeland gevlogen met louter een laptop en een credit card. Nu staat er een organisatie met een vergunning van de toezichthouder, een aantal geweldige klanten en dertig man personeel die zijn geworven op basis van onze kernwaarden”, aldus Schouten.
De verantwoordelijkheden van Schouten liggen op het gebied van marketing, sales, pr en het wereldwijde kantorennetwerk. Ohpen verwacht het komende jaar honderd nieuwe mensen in dienst te nemen. “Angelique is de personificatie van onze kernwaarden”, zegt Chris Zadeh, oprichter en CEO van Ohpen.