ABN AMRO wint Gouden Spreekbuis voor dienstverlening op hypotheekgebied

09 oktober 2018 Banken.nl 2 min. leestijd

Ontwikkeling van een goed imago en stappen zetten op het gebied van dienstverlening hebben ABN AMRO de Gouden Spreekbuis opgeleverd. De bank was samen met BLG Wonen en ING genomineerd voor de jaarlijkse prijs voor hypotheekverstrekkers. De keuze voor ABN AMRO betekent dat de trofee binnen de eigen familie blijft. Vorig jaar viel de keuze namelijk op dochteronderneming Florius.

Vorige week was al duidelijk dat ABN AMRO, de Volksbank-dochter BLG Wonen en ING waren genomineerd voor de Gouden Spreekbuis 2018. Een prijs voor hypotheekverstrekkers die een duidelijke en transparante handelswijze onderstreept. De prijs is een initiatief van marktonderzoeksbureau Blauw Research en wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago en dienstverlening.

Hoe wordt het imago en de dienstverlening dan uiteindelijk gemeten? Dat gebeurt onder hypotheekadviseurs die geen zaken met de betreffende hypotheekverstrekker en hypotheekadviseurs die dat wél doen. Zo ontstaat een eerlijk beeld, dat niet per se voordelig of nadelig wordt beïnvloed door bestaande zakelijke relaties.

Vakjury

ABN AMRO komt volgens een vakjury als beste uit de bus en gaat er dus vandoor met de Gouden Spreekbuis, gevolgd door BLG Wonen en ING. De jury bestond dit jaar uit Dorine van Basten (Nationaal Hypotheek Label), Nico Stolwijk (Vereniging Eigen Huis), Michel Meijer (Van Bruggen Adviesgroep) en Ed Peelen (Universiteit van Amsterdam).

“ABN Amro heeft ingezien dat de woning het perfecte vehikel is om duurzaam te zijn in financiële dienstverlening. ABN Amro financiert niet alleen de investering, ze ontzorgt ook het hele traject door partijen te faciliteren die duurzaamheid realiseren. Bijzonder is dat de bank het initiatief niet voor zichzelf houdt maar het beschikbaar stelt voor alle marktpartijen. Dat getuigt van leiderschap”, aldus de jury.