ABN Amro, BLG Wonen en ING genomineerd voor Gouden Spreekbuis 2018

02 oktober 2018 Banken.nl

De hypotheekverstrekkers ABN AMRO, BLG Wonen en ING zijn genomineerd voor de Gouden Spreekbuis wegens inspanningen op het gebied van merkontwikkeling en dienstverlening onder hypotheekadviseurs. Het onderzoek is uitgevoerd door marktonderzoekbureau Blauw Research. De winnaar raakt bekend op het evenement ‘Mortgage Tech’ van kennis- en netwerkorganisatie IIR, dat komende donderdag gepland staat.

Het onderzoek Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers peilt het beeld dat intermediairs van hypotheekverstrekkers hebben en hoe zich dat verhoudt tot dat van concurrenten. Het doel van de resultaten is hypotheekverstrekkers nuttige inzichten bieden waarmee ze strategische beleids- en communicatieplannen kunnen vormgeven.

ABN Amro, BLG Wonen en ING genomineerd voor Gouden Spreekbuis 2018

Er is gemeten op verschillende meetpunten, waarvan de vier belangrijkste zijn: bekendheid, imago, voorkeurspositie en dienstverlening. Op basis van de meest recente onderzoeksresultaten hebben ABN AMROBLG Wonen en ING de meeste vooruitgang geboekt.

Digitale inspanningen

De uiteindelijke winnaar van de Gouden Spreekbuis 2018 wordt bekend gemaakt tijdens Mortgage Tech, georganiseerd door IIR. Tijdens dit evenement bespreken professionals uit de hypotheekmarkt het veranderde hypotheeklandschap, aangejaagd door nieuwe spelers en nieuwe technologieën. Voor een vierkoppige jury mogen de drie partijen hun nominatie onderbouwen. Op basis van die onderbouwing kiest de jury een winnaar. Natuurlijk is bij de eindbeoordeling een belangrijke rol weggelegd voor de resultaten, maar ook andere criteria spelen een rol. Dit jaar is er bijzondere aandacht voor de mate waarin hypotheekverstrekkers nieuwe digitale technologieën inzetten om adviseurs en uiteindelijk consumenten van dienst te zijn.  

Nieuws

Meer nieuws over