Centraal Beheer kiest Fiew voor robo-advies hypotheekklanten

22 juni 2018 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Centraal Beheer biedt sinds kort een volledig geautomatiseerd hypotheekadvies voor zijn Thuis Hypotheek. Hoewel een persoonlijk advies ook nog steeds mogelijk blijft, kunnen consumenten in een online advieskamer voortaan hun hypotheekgesprekken voeren. De applicatie is ontwikkeld door Fiew.

Veel mensen weten amper meer hoe een bankkantoor er van binnen uit ziet. Bijna iedereen regelt zijn bankzaken tegenwoordig immers via internet of mobiel. Een hypotheekgesprek is echter één van die gelegenheden waarbij mensen graag nog eens een fysiek bankkantoor binnenstappen. Bij het maken van een financiële keuze die mogelijk de rest van hun leven doorweegt hebben consumenten graag persoonlijk contact. Toch is dit ook aan het veranderen. Veel hypotheekverstrekkers bieden via webcam een hybride vorm van persoonlijk en digitaal advies, maar ook volledig geautomatiseerd advies is terrein aan het winnen.

Centraal Beheer start met robo-advies voor hypotheken

Fiew is een partij die zich volledig richt op een geautomatiseerd hypotheekadvies, ook wel robo-advies. Het bedrijf heeft een adviesmodule ontwikkeld waarin consumenten zelf hun eigen advies kunnen samenstellen. De adviesmodule sluit aan op de financiële en persoonlijke situatie van de consument en zo wordt uiteindelijk de hypotheek gevonden die het best past. Financieel dienstverlener Centraal Beheer heeft met behulp van Fiew ook de stap gezet naar robo-advies. Zij zien een geautomatiseerd advies als een aanvulling op de bestaande vormen van hun Thuis Hypotheek.

Meer dan execution only

“Wij willen daar zijn waar de klant is. We zien dat klanten steeds meer online willen doen, en ook behoefte blijven houden aan advies of bevestiging. Bij Centraal Beheer kunnen zij ervoor kiezen om een hypotheek af te sluiten op de manier die het beste bij hen past. Hoewel online advies nu nog in de kinderschoenen staat, vinden we het interessant om onze klanten te wijzen op deze mogelijkheid”, aldus Angela Eijlander, Manager Hypotheken bij Centraal Beheer. "Online advies kan een uitkomst bieden voor klanten die geen face-to-face gesprek met een adviseur willen, maar toch meer inzicht en bevestiging willen dan bij het volledig online afsluiten via de execution only route die Centraal Beheer ook biedt. De klant bespaart op deze manier tijd, want hij kan de online tool invullen op het moment dat het hem uitkomt.”