Event over klantbeleving in de hypotheekbranche

19 maart 2018 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen
Meer nieuws over

Hebben de inspanningen die hypotheekverstrekkers de afgelopen jaren verrichtten geleid tot meer klanttevredenheid en een betere klantbeleving? Zijn er inderdaad stappen gezet in de emotionele connectie tussen consumenten en geldverstrekkers? Met hulp van Forum Business Research ging softwarebedrijf Everest op zoek naar antwoorden.Op donderdag 19 april 2018 delen Forum Business Research en Everest de resultaten van het consumentenonderzoek Hypotheken tijdens het event 'Hypotheken met een hart' in Bunnik.

Consumenten zijn niet dagelijks bezig met hypotheken, totdat ze een woonwens in vervulling willen laten gaan. Een hypotheek heeft veel impact op het leven van mensen. De branche heeft de afgelopen jaren dan ook veel energie gestoken in het optimaliseren van processen om klanttevredenheid en klantbeleving te verbeteren. Het afsluiten en wijzigen van een hypotheek wordt hierdoor steeds eenvoudiger.

Hypotheken met een hart op donderdag 19 april

Maar dit is nog geen garantie voor een goede klantrelatie. Gemak is de standaard geworden. Hypotheekverstrekkers die de klant écht voor zich willen winnen, bouwen aan de klantrelatie op basis van een emotionele connectie. Die kijken verder dan de functionele behoeften. In hoeverre ervaren mensen dit nu in de praktijk als het om hun hypotheek gaat? Is er sprake van een emotionele connectie tussen mensen en hun hypotheekverstrekker? Softwarebedrijf Everest ging op zoek naar antwoorden met hulp van Forum Business Research. Dit onderzoeksbureau is gespecialiseerd in het meten van en bouwen aan een emotionele connectie tussen mensen en merken.

Financieel professionals krijgen bij het event ‘Hypotheken met een hart’ inzicht in de kernbehoeften van mensen op weg naar een toekomstbestendig thuis. Naast kijken en luisteren naar de ervaringen van consumenten, gaan hypotheekprofessionals samen met klantreisspecialisten uit de hypotheekbranche actief aan de slag met het vertalen van kernbehoeften naar de dienstverlening.

Het programma

14:00 Ontvangst

14:30 Kick off: Hypotheken met een hart

14:45 Het onderzoek, van aanpak tot uitkomsten

15:15 Workshops: Kijk, luister naar de respondenten en leer van hun feedback. Op basis van de vier kernbehoeften: financieel slim, in control, vertrouwd geadviseerd en zorgeloos

16:30 Terugkoppeling: wat gaan we morgen anders doen

17:30 Netwerken tijdens afsluitende borrel

Gratis deelname

U kunt zich kosteloos aanmelden als u werkzaam bent in de hypotheekbranche en vanuit uw rol de klantbeleving én klantrelatie wilt verbeteren. Aanmelden kan via de website van het event