EFMA en Accenture lanceren retail banking award

06 augustus 2013 Banken.nl

Efma en adviesbureau Accenture hebben gezamenlijk een nieuwe jaarlijkse award voor retailbanken gelanceerd. De award, die de naam ‘Distribution and Marketing Innovation Awards’ draagt, heeft als doel de meest innovatieve en klantgerichte projecten binnen de retail bankensector uit te lichten. Banken overal ter wereld kunnen meedingen om de award.

De ‘Distribution and Marketing Innovation Awards’ richt zich op klantgerichte segmenten van retailbanken – zoals de bankkantoren - online- en mobiel bankieren – en op technologische gebieden als klant-analytics en Big Data. Projecten kunnen ingediend worden binnen zes categorieën: ‘Digital and Mobile Excellence’, ‘Physical Distribution’, ‘Multichannel Customer-Experience Management’, ‘Customer Analytics en Big Data’, ‘Sales Effectiveness’, en ‘Responsible Business’.

Distribution and Marketing Innovation Awards

Bovendien zullen twee awards worden uitgereikt voor de ‘Best Global Innovator’ (de bank met de grootste toewijding ten aanzien van innovatie) en voor de ‘Most Disruptive Innovation’ (een innovatie die een businessmodel radicaal verandert).

De eerste editie van de award begint zeer binnenkort. Banken hebben tot 25 augustus de tijd om hun projecten in te dienen. In september zullen de projecten geëvalueerd worden door Efma leden (50%) en een onafhankelijke jury (50%). De winnaars worden op 16 oktober bekend gemaakt tijden een uitreikingsceremonie in Parijs.

Accenture - Efma

 * Efma is een international not-for-profit organisatie die zich ten doel stelt het retail banking landschap te professionaliseren. Meer dan 3,300 retail organisaties, gespecialiseerd in financiële dienstverlening, zijn lid van Efma vanuit meer dan 130 landen.

Nieuws

Meer nieuws over