Bankmerken de Volksbank opnieuw klantvriendelijkste banken van Nederland

25 mei 2023 Banken.nl 2 min. leestijd

De bankmerken van de Volksbank - ASN Bank, RegioBank en SNS - zijn deze maand door consumenten wederom erkend als de klantvriendelijkste banken van Nederland. ASN Bank krijgt de hoogste score in de branche. Net als vorig jaar bezetten de drie banken het complete podium.

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. en wordt sinds 2007 uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.

De verkiezing vond dit jaar voor de 16de keer plaats. Voor deze editie zijn doorlopend zo’n 50.000 klantbeoordelingen, voor 10 verschillende branches, over een jaar verzameld. "Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten."

In een persverklaring laat De Volksbank verheugd weten: "Deze publieke waardering sluit aan bij de strategische ambitie om de bank met de sterkste klantrelatie van Nederland te zijn. Daarbij kiest De Volksbank voor een menselijke aanpak waar gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid voor iedereen vooropstaat. En houden we onze financiële producten voor iedereen persoonlijk, begrijpelijk en dichtbij."

"Zo ontwikkelt de Volksbank voor haar bankmerken niet alleen gebruiksvriendelijke digitale diensten als mobiele apps, maar investeren we met SNS en RegioBank ook in ons landelijk netwerk van meer dan 600 vestigingen."

Chief Customer Officer Marinka van der Meer laat weten "ongelooflijk trots" te zijn dat .ASN Bank, RegioBank en SNS opnieuw tot nummer 1, 2 en 3 en daarmee als klantvriendelijkste bank van ons land te zijn verkozen. "Natuurlijk past het bij onze strategie waarbij ieder bankmerk kleur geeft aan zijn eigen doelgroep en zo een
sterke klantrelatie weet op te bouwen door klanten in het hart te raken."

Elk van de bankmerken vervult daarbij zijn eigen rol: Van der Meer: "ASN Bank als duurzame opinieleider op het gebied van klimaat, biodiversiteit en mensenrechten; RegioBank als ambassadeur van buurtzaamheid en een vitale regio; en SNS met eerst de mens dan het geld."

"Tegelijkertijd bevestigt deze verkiezing door klanten dat zij, naast de beschikbaarheid van bankdiensten via de app, het ook belangrijk vinden om bij een bank om de hoek terecht te kunnen voor financieel advies en een persoonlijk gesprek.”

Kijk voor alle scores op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.