ING, Rabo, ABN en ASN in top 100 meest populaire apps

19 mei 2014 Banken.nl

Wakoopa, een aanbieder van mobiele tracking technologie brengt iedere maand een ranking uit  waarin ze de top 100 meest populaire online apps en mobiele websites publiceren. In de top 100 van april staan de mobiele bankieren apps van vier banken. ING is de hoogst genoteerde bank op plek 8. Rabobank en ABN AMRO staan op plek 11 respectievelijk 20. En de ASN Bank is op plek 98 de laatste bank in de top 100. De apps van SNS Bank en Triodos Bank behoren volgens Wakoopa niet tot de top 100 meest populaire online apps.

Mobile Top  100

In de top van de ‘Mobile Top 100’ ranking van april  staan logischerwijs de ‘usual suspects’ zoals bijvoorbeeld Facebook, Whatsapp Messenger, Google en Nu.nl  genoteerd, allen zeer populaire apps voor de Nederlandse website- en mobielgebruikers. Maar ook banken hebben heeft met mobiele bankieren apps populariteit binnen de Nederlandse app-wereld weten te veroveren. In de top 100 meest populaire online apps staan vier banken:

8. ING - relatief bereik: 25,7%
11. Rabobank - relatief bereik: 21,9%
20 ABN AMRO - relatief bereik: 15,4%
98. ASN Bank- relatief bereik: 2,5%

Vier banken in top 100 meest populaire apps

Mobiel Bankieren populair

Uit de tweede editie van de ‘Mobiel Bankieren App Vergelijking’ van Banken.nl bleek dat de kwaliteit van de mobiel bankieren apps van Nederlandse banken in het afgelopen jaar aanzienlijk is verbeterd. Over de hele linie nam het aantal in-app mogelijkheden met 66% toe. Hiermee gaven banken gehoor aan de wens van de klant om steeds meer zaken via een smartphone of tablet te kunnen regelen.

Gezien de uitkomsten van de appvergelijking is het niet vreemd dat vier mobiel bankieren apps de Wakoopa top-100 hebben gehaald. Mobiel bankieren was al zeer populair en zolang banken blijven innoveren en luisteren naar de behoefte van hun klanten, zal de populariteit alleen maar toenemen.

Wakoopa

Wakoopa is een van oorsprong Amsterdamse organisatie en levert mobiele tracking technologie die volgens hen inmiddels toegepast wordt door de grootste en beste wereldwijde onderzoeksbureaus ter wereld. Wakoopa is inmiddels een gevestigde naam binnen veel markten. Klanten van Wakoopa zijn onder meer: TNS, Ipsos, Harris Interactive en MEC Global. Elke eerste donderdag van iedere maand geeft Wakoopa de top 100 van meest populaire online apps en websites op smartphones en tablets van de afgelopen maand uit. In de rapportage wordt het relatieve bereik en absolute bereik van elk van de 100 apps gemeten, tevens uitgesplitst per geslacht en diverse leeftijdscategorieën.


WAKOOPA

TNS-NIPO

Wakoopa werkte voor de Mobile Top 100 ranking samen met TNS NIPO. Ongeveer 1.500 Nederlanders kregen mobiele tracking technologie (zogenaamde ‘passive measurement software’) van Wakoopa in hun apparatuur (smartphones, tablets met iOS en Android) verwerkt. De tracking technologie haalde data binnen die na verwerking, opschoning, classificering en extrapolatie naar buiten werd gebracht in de vorm van een top 100. Voor diverse stakeholders biedt de data relevante inzichten in de gebruikers, bestaande uit zowel mannen en vrouwen binnen diverse leeftijdscategorieën.

Nieuws