FinTech Comarch breidt verder uit in Polen

17 november 2017 Banken.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

FinTech Comarch breidt zijn activiteiten in Polen verder uit in de telecombranche. De Poolse telecomaanbieder Netia - één van de grootsten van het land - gaat gebruik maken van Comarch Fault Management. Via dit probleemherkenningsysteem krijgt de telecomaanbieder direct melding van problemen en incidenten waardoor onmiddellijke reactie mogelijk is en klanten geen downtime van hun netwerk meer ervaren.

Comarch is vooral bekend door de ontwikkeling van innovatieve software voor de financiële sector. De software helpt banken en verzekeraars om bedrijfsprocessen te optimaliseren, teneinde de klant beter van dienst te kunnen zijn. De FinTech mag verschillende grote internationale banken tot zijn clientèle rekenen, waaronder ING, Rabobank en BNP Paribas. Comarch Fault Management is een product van Comarch dat specifiek gericht is op netwerkbeheer. In dit geval een telecomnetwerk.

Insourcing

Telecomprovider Netia heeft besloten de netwerkinfrastructuur weer zelf te gaan beheren. Tot nu toe was dit uitbesteed aan een andere partij. Met Comarch Fault Management ziet Netia de mogelijkheid om het netwerkbeheer weer te insourcen. De keuze voor insourcing is gebaseerd op operationele effectiviteit en wendbaarheid. Door alles in huis en dichtbij te hebben is het sneller mogelijk om in te spelen op problemen en incidenten. Netia verwacht dat dit tot een hogere klanttevredenheid zal leiden.

Comarch breidt uit in telecombranche

Het in Krakau zetelende Comarch is een ervaren speler op het gebied van de integratie van Fault Management oplossingen. Naar verwachting heeft het bedrijf ongeveer zes maanden nodig om de dienst te implementeren bij Netia.

Veeleisend

Marcin Palkowski is Director of Network Infrastructure Maintenance bij Netia en legt de keuze voor Comarch uit: “Klanten zijn tegenwoordig zeer veeleisend en verwachten dat ze service van de hoogste kwaliteit krijgen. Dit was een belangrijke factor in onze beslissing om ons netwerkbeheercentrum te optimaliseren en zelfstandig te leiden. Om het netwerk zelf te beheren, moeten we bovendien een eigen hoogwaardige Fault Management-oplossing hebben. Het prototype van het systeem dat Comarch als proof of concept (PoC) heeft gedemonstreerd, was beter en overtuigender dan de oplossingen van de concurrenten. Het bedrijf voldeed ook aan alle eisen voor de live demonstratie.”

Jarenlange ervaring

“De technologische omgeving waarin aanbieders van telecomdiensten opereren, is aan dynamische veranderingen onderhevig. Als bedrijf met jarenlange ervaring in de telecomsector komt Comarch aan deze verwachtingen tegemoet door de kwaliteit van zijn software-aanbod continu te verbeteren en nieuwe ondersteuningssystemen voor netwerkbeheer te ontwikkelen. Een van die producten is het Fault Management-systeem, dat we aan Netia mochten presenteren. Ons systeem is zeer positief ontvangen door de klant en we zijn blij met het in ons gestelde vertrouwen om moderne Fault Management-software te implementeren”, zegt Pawel Workiewicz, Integrated Assurance and Analytics Business Unit Director bij Comarch.