ABN AMRO Mobiel Bankieren app verbreekt records

15 februari 2017 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO heeft in december 2016 twee van zijn eigen records verbroken. In een maand tijd werd de app nog nooit zo vaak gebruikt, zowel in het aantal actieve gebruikers, als in het aantal gebruikssessies. 

Consumenten bankieren en betalen tegenwoordig steeds meer met hun smartphone. Om klanten zoveel mogelijk te faciliteren in hun wens om hun bankzaken via de mobiel te regelen hebben de grootbanken hun mobiele apps de afgelopen jaren steeds verder verbeterd en hebben er nieuwe functies aan toegevoegd. ABN AMRO is geen uitzondering – de grootbank maakte het gedurende het afgelopen jaar onder meer mogelijk om de instellingen van betaalpassen te wijzigen, om iDEAL-betalingen zonder e.dentifier te bevestigen via de app en om in te loggen met een vingerafdruk in plaats van een identificatiecode.

ABN AMRO - Mobiel bankieren

Recordmaand

Uit metingen van ABN AMRO blijkt dat de Mobiel Bankieren app in december 2016 vaker gebruikt is dan ooit te voren in een maand tijd. De app werd in de laatste maand van vorig jaar door bijna 2 miljoen klanten gebruikt, een record in het aantal actieve gebruikers. Ook het totaal aantal keer dat de app gebruikt werd bereikte een recordhoogte – het aantal gebruikssessies steeg naar zo’n 69 miljoen.

Volgens Frank Verkerk, Chief Digital Officer van ABN AMRO, was het succes van de app in december mede te danken aan de uitbreiding van de functionaliteiten van de app in het afgelopen jaar. “Vanwege de feestdagen wordt de app elk jaar in december veel gebruikt. De toevoeging van een aantal nieuwe functies in onze Mobiel Bankieren app, zoals inloggen en betalen via iDEAL met je vingerafdruk, zorgden voor een flinke stijging van het gebruik van de app door onze klanten”, aldus Verkerk. 

Ook de afzonderlijke apps van ABN AMRO, Grip en Tikkie, die beiden in de loop van 2016 werden geïntroduceerd, worden steeds vaker gebruikt. Grip is een app waarmee klanten meer inzicht krijgen in hun financiële situatie, door het indelen van bij- en afschrijvingen in bepaalde categorieën en het aanmaken van budgetten.