Van Lanschot breekt met traditionele private banks

16 oktober 2013 Banken.nl

Vanaf medio oktober heeft Van Lanschot haar online dienstverlening voor vermogensbeheer, beleggingsadvies en sparen uitgebreid. Met de lancering van het online servicemodel Evi stelt de bank haar diensten op alle vermogensniveaus beschikbaar, ook voor starters op de vermogensmarkt. Van Lanschot breekt hiermee met de traditionele private banks die een hoge vermogensdrempel hanteren.

Lancering servicemodel Evi

Onder de naam Evi heeft Van Lanschot een nieuw online servicemodel gelanceerd waarmee de bank haar diensten toegankelijk maakt voor een breder publiek. Evi combineert de mogelijkheid voor online dienstverlening voor vermogensbeheer, beleggingsadvies en sparen met de persoonlijke aandacht en specialistische kennis van een private bank.

Evi biedt klanten realtime inzicht in de ontwikkeling van hun vermogen, gerelateerd aan hun persoonlijke doelstellingen. Naast behaalde rendementen zijn ook de kosten van de afgenomen diensten altijd zichtbaar. Daarnaast hebben klanten toegang tot de specialistische beleggingskennis van Van Lanschot via videochat, telefoon of e-mail. De kennis van de private bank wordt toegankelijk gemaakt via de website en een speciale app.

EVI Mogelijkheden

Evi beheer en Evi sparen zijn al mogelijk vanaf een vermogen van €10.000. Evi advies begint bij €25.000. Hiermee schrapt de bank haar vermogensdrempel van €250.000. Deze diensten zijn dus ook beschikbaar voor de starters op de vermogensmarkt.

Nieuw servicemodel onderdeel van nieuwe strategie

De introductie van Evi maakt onderdeel uit van de strategie van Van Lanschot. Evi is één van de prioriteiten voor 2013. Ook andere strategische prioriteiten liggen op koers. Zo richt Van Lanschot in 2013 ook de nieuwe business unit Corporate Banking op, verantwoordelijk voor de afbouw van de zakelijke kredietportefeuille. Daarnaast verloopt de uitvoering van het kostenreductieprogramma voorspoedig, onder andere door de verkleining van het personeelsbestand.

Nieuws

×