ASN Bank verstevigt fysiek netwerk met afronding rebranding

ASN Bank verstevigt fysiek netwerk met afronding rebranding

03 december 2025 Banken.nl
ASN Bank verstevigt fysiek netwerk met afronding rebranding

Met de afronding van de ombouw van ruim 300 RegioBank-kantoren zet ASN Bank een definitieve streep onder het verleden van meervoudige labels. Vanaf 1 december domineren de rode eekhoorn en het ASN-logo de gevels van in totaal 325 vestigingen.

De operatie vloeit voort uit de radicale koerswijziging van het moederbedrijf (voorheen de Volksbank) om alle activiteiten te bundelen onder één sterk merk. Eerder dit jaar ondergingen de voormalige SNS-kantoren al een metamorfose.

Nu ook de ruim 300 franchisepartners van RegioBank zijn omgebouwd, is de ‘één-merk-strategie’ in het straatbeeld voltooid. Oude merken als SNS, RegioBank en BLG Wonen verdwijnen hiermee stap voor stap naar de achtergrond.

Nabijheid

De keuze voor een landelijk dekkend netwerk is opvallend in een tijdperk van digitalisering en filiaalsluitingen. Uit eigen onderzoek van de bank blijkt dat de helft van de Nederlanders inmiddels geen bankkantoor meer in de buurt heeft, terwijl driekwart daar wel behoefte aan zegt te hebben. ASN Bank springt in dat gat.

De bank leunt hierbij zwaar op het franchisemodel. De vestigingen worden beheerd door zelfstandige ondernemers, vaak in combinatie met een assurantiekantoor. Deze constructie stelt de bank in staat om lokaal geworteld te blijven en de kosten van het netwerk beheersbaar te houden.

Voor de klant verandert er aan de voorkant weinig: de vertrouwde adviseurs blijven, maar het productaanbod (hypotheken, sparen, betalen) draagt nu het ASN-label.

Aanval op de Randstad

Hoewel de wortels van het voormalige RegioBank-netwerk vooral in de provincie liggen, opent ASN Bank nu ook de aanval op de grote steden. Om de zichtbaarheid in de Randstad te vergroten, introduceert de bank ‘Flagshipstores’ in Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. De eerste opent op 8 december in Utrecht.

De huidige ombouw betreft overigens voornamelijk de buitenkant. Begin volgend jaar volgt een grootschalige restyling van het interieur om de duurzame merkidentiteit van ASN ook binnenin de kantoren door te voeren.

Voor Angela Eijlander (Chief Sales & Marketing Officer) is de operatie meer dan een lik verf. Het is het fundament voor de toekomst. “Deze ombouwoperatie markeert een hele belangrijke fase in de transformatie van ASN Bank.”

“We hebben nu een stevig netwerk in heel Nederland wat ons een unieke positie geeft. De naam RegioBank verdwijnt nu uit het straatbeeld, maar ASN Bank groeit des te harder in de regio.”

Meer over ASN Bank
Profielpagina
ASN Bank is een partner van Banken.nl