Rabobank stapt uit telefoonabonnementenmarkt

04 januari 2013 Banken.nl 1 min. leestijd
Profiel

De Rabobank zal niet langer abonnementen en telefoons verkopen, In de komende paar jaar zullen deze activiteiten worden stopgezet. Voor de klanten van de Rabobank zal dit geen negatieve gevolgen hebben. Zij kunnen blijven gebruik maken van hun abonnement met de zelfde service conform hun contract. Ook Prepaid gebruikers zullen gewoon tot en met het einde van hun contract kunnen bellen. Daarna worden ze geadviseerd aan de hand van hun belgegevens. 

De reden dat Rabobank stopt met de verkoopactiviteiten ligt in het feit dat deze activiteiten te ver af liggen van de kernactiviteit van de Rabobank, bancaire diensten. De stopzetting zal met zo min mogelijk hinder voor klanten en werknermers moeten plaatsvinden in de komende anderhalf tot 2 jaar. 

Waarom werd Rabo Mobiel opgezet
Rabobank startte 6 jaar geleden met de verkoop van  telefoons en abonnementen in de overtuiging dat mobiel bankieren de toekomst is. In de loop der jaren verwierf Rabobank een goede positie op het gebied van mobiel betalen en bankieren. Ook vergaarde zij veel kennis. Dat leidde ertoe dat Rabobank in de afgelopen jaren diverse mobiele innovaties op de markt bracht. Een goed voorbeeld hiervan is de app voor mobielbankieren die Rabobank al in 2010 lanceerde. Inmiddels is de mobiele expertise volledig ingebed  in de Rabobank-organisatie. Mobiel bankieren is als volwaardig kanaal verschoven naar het hart van de organisatie en opgenomen in bestaande services en producten. Dit blijkt mede uit het gebruik van mobielbankieren waar recent de miljoenste gebruiker zich meldde.