Nieuwe identiteit voor Sopra Banking Software

15 september 2020 Banken.nl

Sopra Banking Software gaat verder met een volledig vernieuwd logo. Een logo dat naar eigen zeggen recht doet aan de modulaire architectuur van haar platformen, maar ook aan de overgang van legacy naar volledig digitaal én aan diversiteit. De wijziging valt logo met een strategische herpositionering met twee verschillende platformen voor twee verschillende markten, namelijk banken en sterk gespecialiseerde financiële instellingen.

De gemiddelde bankmedewerker zegt de naam Sopra misschien niet eens zo heel veel, ook niet als ze er zelf onbewust gebruik van maken. IT-managers zegt de naam echter des te meer. De software van Sopra is een welkome ondersteuning bij de uitvoering van allerhande dagelijkse bankdiensten. Wereldwijd maken meer dan 1.500 financiële instellingen gebruik van diensten van de Franse onderneming, actief sinds 2012. 

Sopra levert voor veel partijen de bouwstenen voor de toekomst. Zelf moet het bedrijf ook aan de toekomst denken, wat mede de aanleiding was voor een nieuw logo. “Sopra Banking Software start een nieuw hoofdstuk door de introductie van een nieuwe identiteit, apart van Sopra Steria, en een nieuwe strategie van productpositionering met twee platformen voor twee markten”, aldus CEO Eric Pasquier. De opbouw van het nieuwe logo van Sopra Banking Software symboliseert drie belangrijke ontwikkelingen, zo is de uitleg. 

Het nieuwe uiterlijk gaat dus ook gepaard met een nieuw innerlijk. Sopra Banking Software biedt namelijk uit platformen voor twee verschillende markten. Het Sopra Banking Platform is er voor zowel zaken- als consumentenbanken en zet sterk in op verdergaande digitalisering. Het Sopra Financing Platform is beschikbaar voor gespecialiseerde financiële instellingen en integreert Apak WFS and Cassiopae, twee onderscheidende oplossingen. 

Nieuws

×

Meer nieuws over