App Moneyou Go nu ook beschikbaar in Duitsland

12 september 2018 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Online financiële dienstverlener Moneyou breidt uit over de grens en introduceert de Moneyou Go app in Duitsland. Tegelijkertijd start Moneyou een nieuwe mediacampagne onder het motto ‘De bank, dat ben ik’. In Duitsland wordt dat vanzelfsprekend ‘Die bank, das bin ich’.

Volgens Moneyou is het belangrijk dat gebruikers zichzelf herkennen in hun bank. De manier waarop consumenten met geld omgaan zegt namelijk het een en ander over wie mensen zijn en hoe ze in de wereld staan. Om daarop in te spelen lanceert de ABN AMRO-dochter een nieuwe mediacampagne getiteld ‘De bank, dat ben ik’. De campagne wordt uitgerold in Nederland en in Duitsland, waar Moneyou overschakelt op ‘Die bank, das bin ich’. Per direct is de Moneyou Go app voor sparen en betalen ook beschikbaar voor Duitse klanten.

Moneyou Go breidt uit naar Duitsland

Moneyou Go is zoals gezegd een app om te betalen en om te sparen. Een belangrijke eigenschap van de app is de mogelijkheid om ‘potjes’ te maken, verschillende spaarpotjes die voor verschillende soorten uitgaven bestemd zijn. Bijvoorbeeld een potje voor boodschappen, een potje voor uit eten en een potje voor abonnementen. Ieder potje is bovendien te personaliseren met eigen profielfoto’s. Met de gratis versie van Moneyou Go (genaamd ‘Basic’) kunnen consumenten tot vijf potjes aanmaken. Met de betaalde versie tot twintig potjes, waarbij de consument ook een bankpas krijgt. Met het gebruik van potjes wil Moneyou bereiken dat consumenten zich bewuster zijn van hun financiële situatie. De werkwijze komt sterk overeen met ABN AMRO’s eigen app Grip.

Internationale ambities

“We zijn zeer trots om nu ook Duitse klanten met de Moneyou Go app te kunnen helpen om zelf grip te houden op hun geld”, aldus Liesbeth Rigter, CEO van Moneyou. “De introductie van de Moneyou Go app is voor ons een voorbeeld van hoe we onze internationale ambities waarmaken. We zijn continu bezig met het toevoegen van extra waarde voor onze klanten, ook in Duitsland. Zo is het voor onze klanten steeds eenvoudiger om zelf hun financiën te organiseren en overzicht aan te brengen.”