Private bank ABN AMRO in de prijzen voor digitale activiteiten

26 juni 2018 Banken.nl 2 min. leestijd

ABN AMRO Private Banking heeft in Londen een prijs gewonnen voor de ‘Best initiative in client-facing technology, Europe’. De digitale ontwikkelingen binnen de vermogensbeheertak van de bank blijven niet onopgemerkt, want de bank ontving tijdens de Global Wealth Tech Awards nog twee onderscheidingen, op het gebied van digitale klantcommunicatie en voor de website.

Het evenement Global Wealth Tech Awards is een mooi voorbeeld van het toenemende belang van technologie binnen private banking, een onderdeel dat van oudsher bekend staat om de uitermate persoonlijke interactie tussen bank en klant. Vanwege de groeiende rol van technologie vonden de initiatiefnemers van de Globank Private Banking Awards het tijd voor een evenement waarin technologie leidend is.

ABN AMRO gaat naar huis met drie prijzen. De eerste en belangrijkste prijs is een onderscheiding voor ‘Best initiative in client-facing technology, Europe’. In een wereld waarin persoonlijke aandacht steeds meer onder druk komt te staan van technologie en robo-advies is ABN AMRO volgens de jury een voorbeeld van het behoud van de menselijke maat binnen vermogensbeheer.

ABN AMRO ontvangt drie onderscheidingen

Yuri Bender - hoofdredacteur van vakblad Professional Wealth Management (PWM), organisator van evenement - licht toe: "De jury was onder de indruk van de aandacht die ABN AMRO richt op klantgerichte initiatieven en technologie. Het concept dat de bankier optreedt als persoonlijke ‘coach’ van de klant maakt al lang deel uit van de aanpak van deze Nederlandse bank. En nu zet ABN AMRO zich in om dit concept toe te passen in haar digitale kanalen. De jury meldde dat de menselijke maat bij bankieren bij ABN AMRO nog altijd van groot belang is in deze digitaliserende wereld.”

Naast een onderscheiding voor Europa’s best voor digitale klantcommunicatie kreeg ABN AMRO een eervolle vermelding voor ‘Best Private Bank for digital client communications – Europe’ en kwam de website als beste uit de bus in een onderzoek van ‘My Private Banking Research’, een online platform gericht op private banking en actieve spelers daarin.

Pieter van Mierlo, CEO Private Banking: "Deze prijs is weer een mijlpaal op weg naar ons doel om een belangrijke speler te worden op de concurrerende Europese wealth management-markt en een blijk van waardering voor onze inzet voor klanten. De prijs is tegelijk een aanmoediging om op de ingeslagen weg verder te gaan."