The Data Agency start adviesdienst voor datagedreven werken

05 april 2023 Banken.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

The Data Agency heeft een eigen consultingproposite gelanceerd. Om de nieuwe dienst uit te bouwen is de ervaren consultant Edwin Kooge aan boord gehaald in de rol van associate partner.

Vanuit kantoren in Nieuwegein en Brussel helpt The Data Agency opdrachtgevers bij hun transitie naar een datagedreven organisatie. Het bedrijft telt in totaal 140 professionals, die vanuit zes verschillende labels opereren. Elk van deze labels richt zich op het optimale gebruik van data in de bedrijfsvoering van hun klanten, variërend van toepassingen op het gebied van direct marketing tot aan IT en risk & compliance.

Samen met Edwin Kooge voegt The Data Agency nu dus ook een consultancytak toe aan zijn dienstverlening. De gezamenlijke expertise rondom data en advies moet klanten helpen om “substantieel meer rendement uit klantdata” te realiseren, waarmee commerciële uitdagingen “pragmatisch en ‘factbased” vertaald worden naar kansen en initiatieven.

The Data Agency start adviesdienst voor datagedreven werkt

De meeste bedrijven hebben inmiddels flink geïnvesteerd in hun datagedreven customer journey. Maar volgens de kersverse partners is het rendement van die investeringen nog maar al te vaak beperkt zichtbaar. De uitdaging zou hem vooral zitten in het beter laten renderen van de customer journey door de juiste data op het juiste moment te gebruiken.

Vast agendapunt

Om dit te verbeteren hebben The Data Agency en Edwin Kooge een aanpak ontwikkeld die organisaties in staat moet stellen om binnen vier tot zes weken concrete initiatieven te definiëren en de uitvoering in gang te zetten, waarbij de resultaten snel zichtbaar en meetbaar zouden moeten zijn.

Kooge geeft aan dat The Data Agency bij uitstek geschikt is om bedrijven te helpen bij het oplossen van vraagstukken rondom het verhogen van de klanttevredenheid, het verlagen van de acquisitiekosten of het verlagen van de uitstroom. “Met de kennis en ervaring van de zeven bedrijven kunnen we een onderscheidende dienst leveren”, legt Kooge uit.

“The Data Agency heeft de beschikking over een unieke combinatie van kennis, data, technologie en mensen, om datagedreven, factbased groeikansen voor bedrijven bloot te leggen en te verzilveren”, legt hij verder uit. “Denk aan MarTech-platforms, segmentatiedata en analytische expertise. Daardoor kunnen we snel een ‘proof of concept’ inrichten met meetbaar resultaat. Deze pragmatische aanpak maakt ons anders dan andere bureaus.”

The Data Agency-CEO Frank de Beun voegt toe dat organisaties data effectiever kunnen benutten wanneer doelstellingen en activiteiten zijn uitgewerkt in een datastrategie. “Managementteams moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en van data een vast agendapunt maken. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers, dankzij effectief gebruik van data en technologie, betere beslissingen laten nemen.”

Ervaren rot

Kooge brengt meer dan dertig jaar advieservaring mee naar de nieuwe propositie. Hij werkte onder meer voor VODW Marketing (inmiddels EY) en stond als medeoprichter aan de basis van succesvolle organisaties als MIcompany (een specialist in data science) en Bayz (een opleider op het gebied van data & analytics). Ook is Kooge samen met Peter Verhoef, Natasha Walk en Jaap Wieringa auteur van het boek ‘Creating Value with Data Analytics in Marketing’.

“Edwin heeft ruime ervaring in het management van data- en technologiefirma’s en kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering”, aldus De Beun. “We zijn verheugd met zijn komst.”