The Banking Scene Amsterdam: ‘A new Ethos in Banking’

21 februari 2023 Banken.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Of het nu om een pandemie, klimaatverandering, oorlog of inflatie gaat; banken moeten zichzelf voortdurend uitvinden. Een pittige klus. In het tumult van technologische, maatschappelijke en economische veranderingen moet de financiële sector er namelijk niet alleen voor zorgen dat ze relevant blijft, maar ook bijdraagt aan een positieve toekomst.

Prestaties uit het verleden zijn niet langer meer voldoende om een toekomstbestendig bedrijf te zijn. Maar welke lessen kunnen we trekken uit de afgelopen vijftien jaar om de nieuwe normen en waarden voor de komende jaren vast te stellen. Wat de organisatie van The Banking Scene betreft is er dan ook een nieuw ethos voor het bankwezen nodig. En precies dat ethos staat centraal op de Amsterdamse conferentie van het evenementenbedrijf.

Op het evenement worden vragen beantwoord zoals welke overtuigingen de beslissingen van morgen bepalen, hoe banken grip krijgen op technologische ontwikkelingen en deze kunnen inzetten voor de juiste doelen én hoe zij het juiste talent vinden én behouden om dit alles te bereiken.

The Banking Scene Amsterdam: ‘A new Ethos in Banking’

“Het evenement brengt de bezoeker op de hoogte van de belangrijke ontwikkelingen in de sector”, legt Bart Beeusaert (Director Digital Banking & Product Development bij Bank Nagelmackers) uit. “Er worden volop bruikbare use cases gedeeld en bezoekers krijgen uitgebreid de tijd om met collega’s uit de sector te netwerken.”

‘Geprezen sprekers’

The Banking Scene Amsterdam Conference vindt (net als vorig jaar) plaats in het Eye Filmmuseum. De organisatoren leggen uit dat de bezoekers “de gebruikelijke mix van geprezen sprekers"  kunnen verwachten, die de discussie zullen aanzwengelen. “Wees klaar om te netwerken met C-level executives – deel ideeën, toon je thought leadership en versterk je business en carrière in het bruisende Amsterdam.”

Onder meer Rik Goslinga (Senior Director Financial Services bij PayPal), Klaas Ariaans (Managing Director Consumer Clients bij ABN AMRO), Joris Hensen (Initiator and Co-Lead API Program bij Deutsche Bank), Joris Krijger (Ethics en AI Officer bij de Volksbank), Bettina Vaccaro Carbone (Head of Research bij Sopra Banking Software), Astrid Leemans (Head of Savers & Digitisation bij Belfius), Bo Smet (Strategist bij In the Pocket) en nog vele anderen zullen spreken op het event.

Meer informatie over het evenement is hier te vinden.