KNVB rondt sponsorstrategie af met partnership Bitvavo

16 maart 2022 Banken.nl 2 min. leestijd

De KNVB heeft er met Bitvavo een nieuwe partner bij. De voetbalbond en het handelsplatform voor cryptovaluta willen enerzijds de mogelijkheden van digitale innovatie onderzoeken voor de voetbalwereld; anderzijds moet de samenwerking leiden tot een verdere ‘normalisering’ van het handelen in cryptocurrencies. Met het afronden van het partnership met Bitvavo, heeft de KNVB alle zes de ‘top partnerships’ in zijn sponsorstrategie ingevuld. ING, Nike, KPN, Albert Heijn en de Nederlandse Loterij zijn de overige vijf partners.

Bitvavo maakt het als online handelsplatform mogelijk om digitale valuta te kopen, verkopen en bewaren. Inmiddels bezitten ruim 1,6 miljoen Nederlanders cryptovaluta, meer dan één miljoen daarvan doen dat via het platform van Bitvavo. Volgens Mark Nuvelstijn, medeoprichter en CEO van Bitvavo, groeit de cryptomarkt hard. “Steeds meer mensen kiezen ervoor om digitale valuta onderdeel te laten zijn van hun beleggingsportefeuille.”

De CEO legt uit dat het partnership hen in staat stelt om Nederland verder bekend te maken met het “veilig handelen in digitale valuta”. “We willen de KNVB en de miljoenen liefhebbers in Nederland helpen de kansen te benutten in de nieuwe digitale economie. Deze samenwerking vergroot onze zichtbaarheid als marktleider in Nederland en past in onze ambitie om het grootste platform te worden van Europa. We zijn trots op het partnerschap met de KNVB en dragen graag bij aan het succes en de innovatiekracht van het Nederlandse voetbal in deze digitale wereld.”

KNVB rondt sponsorstrategie af met partnership Bitvavo

Innovatieve technologieën

Wereldwijd stappen er steeds meer aanbieders en handelsplatformen voor digitale valuta in de sponsoring van sport. In de zomer van 2021 verbond Anycoin Direct zich bijvoorbeeld aan PSV. Het bedrijf betaalt de Eindhovense voetbalclub niet in regulier geld, maar in cryptomunten. “Cryptovaluta is een jong product dat in korte tijd door een groot publiek in omarmd”, legt Jean Paul Decossaux (Directeur Commercie van de KNVB) uit.

“In deze groeimarkt timmeren nieuwe merken aan de weg waarbij ze veelvuldig sportsponsoring inzetten. Bitvavo is het grootste Nederlandse handelsplatform voor cryptovaluta en een krachtig en betrouwbaar A-merk. In Bitvavo zien we bovendien een ondernemende partij die ons kan ondersteunen met innovatieve technologieën. Dankzij onze partners kunnen wij als voetbalbond verder investeren in het Nederlands voetbal.”