Hernieuwde samenwerking hypotheekadvies Rabobank en Omniplan

04 februari 2021 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen

Omniplan en Rabobank hebben hun samenwerking hernieuwd. De fintech continueert de levering van zijn ‘Personal Finance Platform’ aan Rabobank. Hierdoor vereenvoudigt de bank de adviesketen voor hypotheekadviseurs en consumenten en wordt ook het IT-landschap gemoderniseerd.

“Wij zijn trots dat het platform van Omniplan wederom gebruikt gaat worden door Rabobank”, aldus Tom Ehren, Directeur Development van Omniplan. “Het is een erkenning van onze samenwerking en ons werk van de afgelopen periode. We kijken ernaar uit om de samenwerking verder te continueren en de bestaande oplossing in de platformgedachte verder uit te bouwen.”

Het Amsterdamse Omniplan is gespecialiseerd in personal finance. De fintech voorziet financieel dienstverleners van software om klanten te adviseren en inzicht te bieden in hun financiële toekomst. “Met deze API-first, cloud-native oplossing wordt de complexiteit van traditionele oplossingen verminderd en de betrouwbaarheid, stabiliteit en flexibiliteit verhoogd”, aldus de fintech.

Samenwerking Rabobank en Omniplan

Via het platform kunnen klanten van de Rabobank onlinezaken deels zelf regelen in hun eigen klantportal. De adviseurs kunnen daarnaast in hun eigen schermen de volledige complexiteit ook zelf behandelen, en indien nodig de klant persoonlijk advies geven.

“Door gebruik te maken van het Personal Finance Platform krijgt de Rabobank beschikking over een geheel nieuwe advieservaring zowel qua uiterlijk als qua techniek”, verduidelijkt Maarten Boddeus, Directeur Product & Markt van Omniplan. “Het platform opent veel nieuwe mogelijkheden voor onder andere pre-fill, Single Sign-On of naadloze integratie met andere systemen. De beschikbare API’s maken nieuwe klantreizen en hybride journeys eenvoudig mogelijk. Als technologiepartner werken we graag met onze klanten samen aan de oplossingen van morgen.”

De hernieuwde samenwerking sluit aan op de ambitie van de Rabobank om haar klanten het best passende financiële advies te geven. De bank wil zich continu blijven aanpassen aan de behoeften van klanten, om zo de klanttevredenheid te maximaliseren. Hier moet de oplossing van Omniplan aan bijdragen.