ING wint SponsorRing met Rijksmuseum en Beursspel

25 november 2013 Banken.nl 3 min. leestijd

ING is tijdens de uitreiking van de SponsorRingen verkozen tot Sponsor van het Jaar in de categorieën Media en Kunst en Cultuur. Het RTL Z Beursspel en de opening van het Rijksmuseum kwamen in deze categorieën als beste uit de bus. Andere winnaars zijn Ziggo, ARAG en Achmea.

SponsorRingen

Op donderdag 21 november vond de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen plaats in een uitverkocht DeFabrique in Utrecht. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd. In de categorie Media won ING met het RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de samenwerking met het Rijksmuseum.

"In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek", aldus het juryrapport. Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien.

RTL Z Beursspel

Het RTL Z Beursspel is een online beleggingsplatform waarmee met fictief geld kan worden belegd. ING Sprinters ontwikkelde het Beursspel met VI Company en speelde het spel in samenwerking met RTL Z. Eerder dit jaar won het RTL Z Beursspel al een Dutch Interactive Award.

Rijksmuseum

Vanwege de opening van het Rijksmuseum op 13 april ontwikkelde ING als hoofdsponsor van het museum een video waarin zij de hoofdrolspelers van de beroemde Nachtwacht van Rembrandt tot leven bracht. De video verspreidde zich online in hoog tempo en inmiddels staat de teller op ruim 1.500.000 views wereldwijd.

Om de opening te vieren maakte ING het voor alle Nederlanders mede mogelijk om die dag gratis het museum te bezoeken. Na de openingsdag kunnen klanten van de ING op vertoon van hun ING betaalpas voor de helft van de prijs het Rijksmuseum bezoeken.

Andere winnaars SponsorRing

Een andere winnaar was Ziggo voor het succesvolle partnership met de Ziggo Dome, dat een SponsorRing won in de categorie Entertainment en de Innovatie SponsorRing ontving. In de categorie Sport won ARAG en de samenwerking met de KNVB Scheidsrechters een SponsorRing. In de categorie Maatschappij was er een Ring voor Achmea High 5 Challenge.