Samenwerking Adyen en Unicef moet leiden tot verhoogd aantal donaties
Adyen en Unicef hebben een wereldwijde samenwerking aangekondigd. De twee organisaties willen met behulp van Adyen’s betaaloplossing ‘Giving’ op grote schaal nieuwe fondsen aanboren, waarmee “de vooruitgang van kinderen overal ter wereld” versneld dient te worden.
“Innovatie, snelheid en schaalbaarheid zijn drie kernprincipes die we bij Adyen hanteren”, legt Adyen-CFO Ethan Tandowsky uit. “We geven onze klanten en hun consumenten nu de kans om op een eenvoudige en naadloze manier de missie van Unicef te ondersteunen.”
Daarmee doelt de Tandowsky op Adyen’s nieuwe ‘Giving’ product, waarmee bedrijven eenvoudig donaties kunnen integreren in hun afrekenproces. Met de innovatie willen de partners het traditionele én complexe proces rondom het activeren van consumenten vereenvoudigen.
Om bedrijven te overtuigen om ‘Giving’ in hun betaalproces te integreren, belooft Adyen om alle donaties die via de techniek worden gedaan gedurende de eerste drie maanden van een nieuwe campagne te verdubbelen.
Toenemend aantal crisissen
“Steun van onze partners, zoals Adyen, helpt ons te reageren op het toenemende aantal crisissen dat de levens van kinderen bedreigt”, vult Kitty van der Heijden (Deputy Executive Director bij Unief) haar collega aan.
“De innovatieve technologische mogelijkheden van Adyen dragen bij aan snellere en eenvoudigere betalingen”, vervolgt ze. “Hierdoor kan Unicef sneller levensreddende hulp bieden aan kinderen en hun families, waar en wanneer dat het meest van belang is.”