Tikkie en Butlaroo willen samen werkdruk horeca verlichten

26 juli 2022 Banken.nl 1 min. leestijd

De horeca kampt al jarenlang met personeelstekort en daarbij behorende tijdsdruk – problemen die sinds het uitbreken van de coronacrisis alleen maar groter zijn geworden. ABN AMRO en Butlaroo (specialist op het gebied van QR-bestellen in de horeca) slaan de handen ineen om precies dat probleem voor eens en altijd op te lossen. De partners willen horecabedrijven ondersteunen met een uitgebreid QR-bestelplatform waar consumenten kunnen betalen met een Tikkie. “Hiermee wordt het beste van twee werelden geboden”, aldus de partners.

Café- of restaurantbezoekers hoeven slechts met hun smartphone de QR-code op tafel te scannen en via een interactieve menukaart te bestellen en te betalen. Wachten op de rekening behoort ook tot het verleden; gasten rekenen zelf af met Tikkie en kunnen desgewenst direct fooi geven. De ‘voorschieter’ kan tot slot de rekening eenvoudig splitsen door tafelgenoten meteen een betaalverzoek te sturen.

Met het partnership van Butlaroo en Tikkie beschikken horecalocaties over een bestel- en betaalmethode, die vele extra’s ten opzichte van andere betaalmethodes zou moeten bieden. Zo hebben ondernemers en hun personeel met het Butlaroo-dashboard direct inzage in bestellingen en betalingen. Daarnaast kunnen zij de bestelomgeving zelf beheren, zoals QR-codes aanmaken en bestellocatie instellen.

Tikkie en Butlaroo verlichten werkdruk horeca middels partnership

De oplossing

“Wij zijn harstikke blij dat wij door ons partnership met Butlaroo nu ook kunnen inspelen op de toenemende vraag naar snelle en contactloze bestelmogelijkheden met behulp van QR-oplossingen”, legt Moreno Kensmil (Head of Marketing van Tikkie) uit. “Hierdoor hoeven gasten niet langer te wachten op de rekening en kunnen zij het personeel toch in één moeite een fooi geven tijdens het afrekenen. Zo ondersteunen we ook in de oplossing voor de hoge werkdruk in de horeca.”