Websites ASN Bank en RegioBank in de prijzen gevallen

02 december 2019 Banken.nl 2 min. leestijd

De websites van ASN Bank en RegioBank, allebei onderdeel van de Volksbank, zijn onlangs verkozen tot respectievelijk beste en populairste website van het jaar in de categorie ‘Banken & Beleggen’. 

Het virtuele etiketje ‘Website van het Jaar’ of ‘Genomineerd voor Website van het Jaar’ is regelmatig terug te vinden op veelbezochte websites. Voor de bedrijven en specifiek de voor de website verantwoordelijke teams is het altijd een mooi compliment en een goede motivatie om verder te blijven ontwikkelen. De organisatie van ‘Website van het Jaar’ hanteert 37 verschillende categorieën, omdat het anders wel heel veel verschillende soorten fruit met elkaar vergelijken wordt. In de vorm van ‘Banken & Beleggen’ heeft de financiële sector zijn eigen categorie.

De Volksbank mag met enige trots terugkijken op de uitkomst van de Website van het Jaar-verkiezing voor 2019. De website van ASN Bank werd onlangs namelijk beoordeeld als beste website van het jaar. Daarbij ging het om de inhoud, de indeling en het uiterlijk van de navigatieknoppen en het algemene ontwerp. RegioBank werd verkozen tot populairste website van het jaar. In totaal brachten meer dan 510.000 mensen een stem uit. 

Het is best opvallend dat het de websites van twee relatief kleine banken zijn die in de prijzen gevallen. Relatief veel klanten weten het werk van de webteams echter kennelijk te waarderen, want van de grote getallen moeten ze het niet hebben. Mocht ING met 8 miljoen klanten of Rabobank met 6,5 miljoen klanten een paar procent van hun klantenbestand weten te mobiliseren zou de strijd snel in hun voordeel beslecht zijn. 

Neuromarketingtechnieken

ASN Bank geeft aan trots te zijn op de uitverkiezing, een onderscheiding die bevestigt dat de bank ook een moderne bank is. Een bank bovendien die het kan opnemen tegen de andere (groot)banken. RegioBank laat optekenen: “Al tijdens de bouw van regiobank.nl stond de klantwens centraal. We hielden interviews en deden neuromarketingonderzoek. En nog steeds verzamelen we doorlopend feedback van bezoekers. Zodat we heel gericht verbeterslagen kunnen maken. De prijs Beste website van het jaar is een bevestiging dat onze klanten de gemaakte verbeterslagen zien en waarderen. Dit motiveert ons om de huidige koers te blijven varen!”