Rabobank sponsort schaatsen in breedte- en topsport

15 oktober 2018 Banken.nl

Vanaf aankomend schaatsseizoen verbindt Rabobank zich voor vier jaar als partner aan de KNSB, ter ondersteuning van zowel de breedte- als topsport. Als onderdeel van die samenwerking wordt Rabobank ook partner van IJstijd, een landelijke campagne gericht op het enthousiasmeren van kinderen voor de schaatssport.

Aan goede schaatsers geen gebrek in Nederland. EK’s, WK’s, Olympische Spelen, het kan al geruime tijd niet op met de successen. Cynici zullen zeggen dat geen enkel ander land zo nadrukkelijk investeert in de sport, maar schaatsen is nu eenmaal cultuur en folklore. En wie als land geen bergen of sneeuw heeft, houdt verder weinig wintersport over. Door een sponsorschap met schaatsbond KNSB wil Rabobank kinderen in staat blijven stellen om kennis te maken met de schaatssport. En tegelijk de talentenfabriek draaiende houden.

Nederland schaatsland lijkt vanzelfsprekend, maar het aantal winters dat op natuurijs geschaatst kon worden in de laatste twintig jaar is op één hand te tellen. Daarom vindt Rabobank het nodig om te investeren in (tijdelijke) kunstijsbanen en omgevingen waarin kinderen kennis kunnen maken met schaatsen en met schaatsverenigingen.

Rabobank wil schaatsen voor iedereen toegankelijk houden

Jaarlijks start in oktober de landelijke campagne IJstijd. Een brede samenwerking van kunstijsbanen, tijdelijke ijsbanen, schaatsscholen, basisscholen en schaatsverenigingen. De aandacht ligt daarbij op kinderen tot en met 12 jaar. Via de lokale Rabobanken ondersteunt de bank al lokale, tijdelijke kunstijsbanen, die regelmatig in stadscentra opdoemen in de wintermaanden. Via het overkoepelende partnership verzekert Rabobank het voortbestaan van deze baantjes.

Verbinding breedtesport topsport

De verbinding tussen Rabobank en KNSB is goed voor de breedtesport. Vanuit de breedte komt doorgaans echter de top voort. Via Team NL is Rabobank al sponsor van de Nationale Trainingsselectie Shorttrack en eventpartner van de EK Shorttrack in 2019. Daarbij is Rabobank naamgever van de Holland Cup, een serie wedstrijden waarin jonge talenten kunnen strijden voor een deelnameticket aan NK’s. Voormalig topschaatsster Yvonne van Gennip is ambassadeur voor Rabobank.

Nieuws

Meer nieuws over