Yellowbrick test betalen met Tikkie voor gebruikers parkeerapp

12 september 2017 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Mobiel parkeren-app Yellowbrick is een proef gestart waarin klanten kunnen betalen met iDEAL via WhatsApp, Facebook Messenger of e-mail. Om dit te realiseren maakt Yellowbrick gebruik van betaaldienst Tikkie, een start-up initiatief van grootbank ABN AMRO.

Yellowbrick is een app waarmee gebruikers betaald kunnen parkeren door met hun mobiele telefoon een timer te starten en die weer te stoppen als ze vertrekken. De rekening voor het parkeren volgt dan achteraf via een automatische betaling inclusief digitale factuur.

Om het betalen van de parkeerkosten nog eenvoudiger te maken, is Yellowbrick een test gestart met betaaldienst Tikkie. Met de betaaldienst wordt het mogelijk om aan betaalherinneringen te voldoen door met iDEAL een betaling uit te voeren via WhatsApp, e-mail of Facebook Messenger. Om gebruik te maken van deze dienst hoeven klanten geen extra app te downloaden en het maakt ook niet uit bij welke bank de klant bankiert. De betaling via Tikkie wordt direct verwerkt zodat de klant gebruik kan blijven maken van de diensten van Yellowbrick.

Yellowbrick test betalen met Tikkie voor gebruikers parkeerapp

Yellowbrick op WhatsApp

Yellowbrick maakt sinds 2015 gebruik van WhatsApp als servicekanaal. Klanten konden dus al de customer service van Yellowbrick bereiken via WhatsApp en kunnen door middel van de samenwerking met Tikkie sinds kort dus ook aan betaalherinneringen voldoen die in de instant-messaging app binnenkomen. “We streven met Yellowbrick naar een duurzame relatie met onze klanten, door het de klant zo makkelijk mogelijk te maken. Wij waren een van de pioniers met WhatsApp als servicekanaal en kunnen nu ook betalen gemakkelijker maken met de betaaldienst Tikkie”, aldus Jeffrey Wolvekamp, CEO van Yellowbrick, over de test.

In de toekomst wil Yellowbrick het ook mogelijk maken voor klanten om de parkeerkosten te delen tussen de verschillende inzittenden. Die behoefte leeft onder haar klanten, blijkt uit een recent onderzoek van de mobiel parkeren app. Samen met Tikkie wordt gekeken hoe dit eenvoudig gerealiseerd kan worden.

Betalingsachterstand

Yellowbrick is overigens niet de eerste die Tikkie inzet voor het eenvoudiger betaald krijgen van openstaande betalingen. Eerder dit jaar omarmde de Rijksuniversiteit Groningen Tikkie als middel om de betalingsachterstand onder studenten tegen te gaan.