Accenture helpt United Bank of India met transformatie

27 juni 2013 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

De United Bank of India (UBI), de grootste bank van Oost-India, heeft Accenture ingehuurd om te ondersteunen bij een groot transformatiecontract. Het adviesbureau gaat de Indiase bank de komende twee jaar helpen bij de ontwikkeling van een nieuw operating model, de optimalisatie van het kantorennetwerk en verbetering van de verkoopeffectiviteit. Daarnaast gaat het consultancykantoor UBI ondersteunen bij diverse HR adviesdiensten en wordt het verantwoordelijk voor de algehele verandermanagement gedurende de transitie.

United Bank of India is gevestigd in Kolkata en beschikt over meer dan 1.700 vestigingen in het hele land.

“De behoeften van onze klanten zijn continu aan verandering onderhevig”, zegt Bhaskar Sen, bestuursvoorzitter van UBI. “Met deze transformatie zullen we nieuwe benaderingen van bankieren omhelzen waarin de klant centraal staat, terwijl we tegelijkertijd ook winstgevender worden.”

Accenture - United Bank of India

Management Consulting
Accenture zal de bank adviseren over manieren om zijn operating model te ontwikkelen en optimaliseren. Daarbij zal een significante focus liggen op het versterken van het branchenetwerk van de bank en andere klantkanalen. Hieronder valt het assisteren van UBI bij diverse manieren om zijn ruim 1,700 branches te vernieuwen en optimaliseren, maar ook de versterking van de verkoopeffectiviteit van zijn branches en het verbeteren van zijn branchevoetafdruk. Verder zal UBI door Accenture geholpen worden om digitale kanelen te adopteren, zoals online banking en social media.  

HR-consulting
Het adviesbureau zal ten slotte UBI helpen bij talent- en HR-activiteiten die gerelateerd zijn aan de transformatie. Zo gaat Accenture assisteren bij het optimalizeren van de personeelsplanning, het invoeren van prestatiemanagementsystemen en het ontwerp van een roadmap voor de ontwikkeling van essentiële werknemersvaardigheden door middel van training.

“UBI loopt voorop door zichzelf te transformeren naar een effectieve klantgerichte – in plaats van productgerichte – kanaalstrategie. Het is een van de weinige publiekesectorbanken in India die deze verandering wil doorvoeren, en we zijn er trots op dat we in dit traject met UBI samenwerken” voegt Piyush Singh toe, Managing Director van Accenture’s Financial Services-praktijk in India.