Knab en Asperion realiseren boekhoudkoppeling

03 mei 2016 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Online bank Knab en softwareleverancier Asperion zijn onlangs een samenwerking aangegaan. Klanten met Knab Zakelijk kunnen sinds gister het online boekhoudpakket van Asperion aan hun zakelijke bankpakket koppelen.

Knab is sinds zijn oprichting in 2012 gestaag gegroeid. De online bank, een dochterbedrijf van Aegon, is opgericht vanuit de overtuiging dat de financiële sector aan verandering toe is. Mede door de klantgerichte focus telde de bank eind 2015 ruim 81.000 klanten, bijna het dubbele van het aantal in 2014. Sinds het voorjaar van 2014 heeft de online bank ook een zakelijke rekening, speciaal voor ZZP-ers – Knab Zakelijk. Knab Zakelijk is een zakelijke rekening waar alle opties uitgeknipt zijn die voor ZZP-ers niet relevant zijn, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om in batches te betalen. 

Knab en Asperion koppeling

Begin deze week maakten Knab en Asperion in een gezamenlijk persbericht bekend dat zij een samenwerking zijn gestart. Asperion is een softwareleverancier uit Naarden die zich specialiseert in webbased internet software, waaronder ook het softwarepakket Online Boekhouden. Via de samenwerking is het sinds 2 mei 2016 mogelijk om het online boekhoudpakket van Asperion te koppelen aan de zakelijke rekening van Knab.

“Gebruikers van Asperion Online boekhouden die bankieren bij de Knab bank kunnen de nieuwe automatische boekhoudkoppeling gebruiken om nog efficiënter te werken. Bankmutaties komen met deze koppeling dagelijks automatisch in de boekhouding terecht. De rompslomp met het downloaden van mutaties en het importeren hiervan behoort definitief tot de verleden tijd”, aldus een woordvoerder van de bank.

Knab is de 4e bank die de automatische koppeling met Asperion aanbiedt. Eerder was er al een automatische boekhoudkoppeling met ING bank, de Rabobank en ABN AMRO.

Het koppelen van de boekhouding met banken ziet Asperion als essentiële stap in moderne administratieve processen. Maar het vereist kennis, kunde en een bereidheid aan beide kanten. “Zodra een bank klaar is om een koppeling te realiseren staat Asperion altijd vooraan om haar klanten te kunnen voorzien van gemak en efficiëntie”, besluit Pascal van Bakkum, CTO van Asperion.