Knab wint in New York Celent Digital Bank Award

25 maart 2015 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Online bank Knab heeft in New York de Celent Digital Bank Award 2015 gewonnen, omdat de bank het voortouw neemt in innovatief digital banking. De online bank is de eerste Nederlandse bank die deze award wint. Sinds acht jaar wordt deze internationale prijs jaarlijks uitgereikt aan banken die zich onderscheiden in het effectief toepassen van technologie op een specifiek terrein.

Effectief gebruik van technologie

René Frijters, oprichter en directeur van Knab, nam de Award in New York in ontvangst tijdens een bijeenkomst waar alle kanshebbers van over de hele wereld bijeen waren. De Celent Model Banking Awards richten zich op de beste voorbeelden van effectief gebruik van technologie bij banken wereldwijd, waarbij hedendaagse technologie goed wordt ingezet om banken beter te laten inspelen op de vraag van de markt. Celent is wereldwijd één van de leidende onderzoek- en adviesbureaus voor bedrijven in de financiële sector. Het bureau maakt deel uit van de Oliver Wyman Group.

Knab wint in New York Celent Digital Bank Award

Technologie als middel voor: makkelijker, leuker en slimmer

“Dat we in Nederland opvallen door een totaal andere aanpak is bekend. Maar dat we ook internationaal worden gezien als een vooruitstrevende bank is heel bijzonder. Want overal ter wereld worden 100% online banken opgericht. En ze zetten overal de bankensector in beweging. Mooi om te zien dat wij als kleine speler ook internationaal worden geprezen om onze innovatieve aanpak. Knab werkt overigens niet vanuit de gedachte ‘technology first’. We willen bankieren makkelijker, leuker en slimmer maken. En de techniek maakt dat mede mogelijk”, zegt René Frijters, oprichter en directeur van Knab.

Van transactie machines naar waarde gedreven oplossingen

"Terwijl het gebruik van online en mobiel bankieren gestaag groeit, is er nog voldoende ruimte voor verbetering", zegt Jacob Jegher, research director van Celent Banking. “Het gaat allemaal om waarde te creëren voor de klant en win-win scenario’s te vinden voor de klant en de bank. Banken moeten zich bewegen van basic transactie machines naar aanbieders van waarde gedreven interactieve oplossingen”, zegt Stephen Greer, onderzoeker van Celent Banking. “Deze initiatieven vereisen dat banken investeren in verbetering van de interacties die multiple channels met zich meebrengen”.