Werken bij ING is op een na beste recruitmentwebsite

27 augustus 2014 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Werken bij ING (www.ing.jobs/nederland) is de op één na beste carrière website in de zakelijke dienstverlening. Dat blijkt uit onderzoek van WUA! onder hoogopgeleide studenten.  De studenten gaven de recruitmentwebsite van Deloitte de hoogste score. ING volgt op de tweede plaats en op de derde plaats staat ABN AMRO. In totaal werden de carrière websites van 10 organisaties getest.

Onderzoek WUA!

Elk jaar neemt WUA! de prestaties van (recruitment) websites onder de loep binnen diverse sectoren. Zo ook de zakelijke dienstverlening. In de meest recente editie deden 2 banken, 1 advoatenkantoor en 7 adviesbureaus mee met hun websites: ING (ing.jobs/nederland), ABN AMRO (abnamro.com/nl/carriere), Deloitte (WerkenbijDeloitte.nl), PwC, (WerkenbijPwC.nl), Accenture (Careers.Accenture.com/nl-nl/working), McKinsey & Company (Amsterdam.McKinsey.com), KPMG (KPMG.com/nl/werkenbij) en Capgemini (NL.Capgemini.com/vacatures).

Er werd onder meer gekeken naar de website-inhoud, -navigeerbaarheid, -opmaak, -informatie en het imago van de dienstverleners. De recruitmentwebsite van Deloitte kwam uiteindelijk als beste naar voren. Een overzicht van de ranking:

Top10 werken bij websites

Procedure

WUA! deed onder hoogopgeleide (vierdejaars) studenten onderzoek naar hoe consumenten zich online oriënteren op een baan. Zo’n 100 respondenten namen deel en mochten zich op internet vrij oriënteren op een vacature. Tijdens dit proces beoordeelden zij 5 websites van verschillende aanbieders naar keuze. Zo gaven ze antwoorden op vragen als: ‘Kon u makkelijk vinden wat u zocht?’ ‘Welk beeld heeft u van deze werkgever?’ ‘Kwam u technische storingen tegen?’ ‘In welke mate spreken de vacatures u aan?’ en ‘Mist u mogelijkheden op deze website?’

De resultaten van het onderzoek – uiteindelijk zo’n 500 webevaluaties – gaven de deelnemende bureaus inzicht in de verbeterpunten van online sales en service van hun recruitmentwebsites en biedt inzichten in hun positie ten opzichte van hun concurrenten. Zo kregen de adviesbureaus middels het onderzoek antwoorden op de volgende vragen: ‘Hoe word je beleefd ten opzichte van de concurrentie?’ ‘Kiest men voor jou of voor de concurrent? Waarom?’ ‘Wat zijn de belangrijkste bottlenecks en verbeterpunten om nu op te pakken om de conversie te laten stijgen?’ ‘Wat zijn de best practices van de markt en wat kun je leren van de beste websites van Nederland?’ ‘Wat zou je volgens de consument moeten doen om de beste van de markt te worden?’