Findesk opnieuw uitgeroepen tot beste adviessoftwarepakket

25 mei 2020 Banken.nl 2 min. leestijd

Het financiële softwarepakket van Findesk – ontwikkeld door IT-dienstverlener Topicus – is voor de derde keer op rij verkozen tot beste adviessoftwarepakket van Nederland. De cloud-mogelijkheden van Findesk zijn vanwege de coronacrisis een bijzonder welkome bijkomstigheid, nu adviseurs dagelijks op afstand contact moeten hebben met klanten. 

De uitverkiezing vindt plaats sinds 2011, onder auspiciën van Bureau DFO, wat staat voor Dienstverlening voor Financiële Ondernemers. Op vrijwel dagelijkse basis zijn adviseurs bezig met het maken en doorrekenen van financiële planningen, waarbij fatsoenlijke software een must is. Findesk is wat dat betreft meer dan fatsoenlijk. Wat heet, van de 24 behandelde onderwerpen scoorde Findesk op 20 onderdelen het hoogst. Bovendien zegt 61% van de financieel adviseurs Findesk aan te bevelen bij collega’s. 

Findesk wordt aangeboden door IT-dienstverlener Topicus uit Deventer. Businessline manager Dennis Hollander is terecht trots op de uitslag. “Wij zijn er voor de adviseurs en hechten daarom veel waarde aan hun feedback. Het is onze missie hen te ondersteunen in het geven van goed en begrijpelijk advies aan de consument. Dat zij ons voor de derde keer uitroepen tot de beste is een prachtig compliment aan alle mannen en vrouwen die hier dagelijks aan werken. Daar ben ik enorm trots op.”

Bureau DFO gaat bij het onderzoek niet over één nacht ijs. Het onderzoek bestaat namelijk uit vier categorieën: administratiesoftware, adviessoftware, financiële planningssoftware en vergelijkingssoftware. Met de hoogste score op 20 van de 24 deelonderwerpen eindigt Findesk met een respectabel eindcijfer van 8,7. 

Reeds bezig met verbeteringen

Maar het kan nog beter, denkt Hollander. “De feedback vanuit het DFO-onderzoek is geanalyseerd en op drie van de genoemde verbeteringen zijn inmiddels stappen gezet. Zo wordt het aantal koppelingen met verschillende CRM-pakketten uitgebreid, online handleidingen verbeterd en is het straks mogelijk het adviesrapport te personaliseren door middel van een eigen logo en gestandaardiseerde eigen tekstblokken.”

Financieel adviseurs plukken momenteel in het bijzonder de vruchten van de cloud-mogelijkheden van Findesk. Net als veel andere Nederlanders werken zij immers vanuit huis. Met Findesk is het mogelijk altijd en overal in te loggen. Daarnaast kan het adviesrapport digitaal gedeeld worden met de consument, iets wat in deze tijd heel erg wordt gewaardeerd door adviseurs.

“Wij monitoren constant waar de behoeftes van adviseurs liggen om te beoordelen hoe wij hieraan kunnen bijdragen.  Een mooi voorbeeld hiervan is de vraag naar ondersteuning via video’s. Daarom wordt achter de schermen hard gewerkt aan het maken van instructievideo’s waarmee we de (nieuwe) adviseur stap-voor-stap meenemen door Findesk. Deze zullen binnenkort te zien zijn op onze website”, besluit Hollander.