ABN AMRO voegt Eiffel toe als leverancier hr-diensten

06 februari 2020 Banken.nl

ABN AMRO heeft Eiffel voor de periode van minimaal één jaar geselecteerd en toegevoegd aan het Inhuurmodel in de doelgroep HR,  voor het leveren van HR diensten. Daarmee kunnen de hr- en talentspecialisten van Eiffel worden ingeschakeld voor instroom, ontwikkeling en behoud van talentvolle medewerkers bij de bank.

Eiffel heeft in de afgelopen periode een flink trackrecord opgebouwd als het gaat om hr ondersteuning bij de bank. “We hebben een belangrijke rol gespeeld in een groot dossier waar in korte tijd opgeschaald moest worden met zo’n 150 tot 200 mensen. Met een uitgekiende strategie voor werving, selectie en onboarding zorgen we ervoor dat het juiste talent binnenkomt en snel up and running is”, aldus Marjon Rodigas-Dekker, HR- en Engagementconsultant bij Eiffel.

“Uniek in onze aanpak is anders kijken naar het type persoon dat nodig is in een bepaalde rol. Niet alleen werkervaring, maar vooral de juiste talenten en drijfveren zijn doorslaggevend in die selectie. Vaak zie je bij zo’n grote instroombehoefte dat de poort aan de voorkant wat wijder opengaat en mensen gemakkelijker worden aangenomen. Wij denken juist dat selectiever zijn aan de voorkant op den duur tot een beter resultaat leidt. Je bent geen tijd kwijt aan het inwerken en opleiden van mensen die het uiteindelijk niet redden omdat de rol niet past bij hun talenten of drijfveren.” 

Een langere verblijfsduur

Uiteindelijk is ieder project erg gebaat bij een laag verloop. En in de huidige strijd om talent is dat niet gemakkelijk. Projectmedewerkers die gegroeid zijn in hun rol, zijn enorm waardvol voor de bank. Maar een medewerker blijft alleen als het werk voor hem of haar ook waardevol is. En dat betekent bij millenials veel meer dan alleen een goed salaris. Marjon: “Door ons enorm te focussen op zingeving, werkgeluk, ontwikkeling en een fijne werksfeer, zien we dat medewerkers erg graag  op het project willen blijven. Zelfs na uitstapjes naar andere organisaties komen ze graag weer terug. Dat is voor ons het grootste compliment.” 

De werkwijze sluit goed aan bij de visie van ABN AMRO. De bank hecht veel waarde aan haar medewerkers en investeert veel in het creëren van een omgeving waar medewerkers zich prettig voelen, zich goed kunnen ontwikkelen en écht voelen dat ze het verschil kunnen maken. ABN AMRO heeft de afgelopen jaren ingezet op een betere samenwerking met flex-leveranciers. De bank verwacht van leveranciers dat zij meedenken, hun adviesrol pakken en in samenwerking tot de beste oplossingen voor de bank komen. 

Meer weten over de hr-aanpak van Eiffel? Lees de casestudy van de samenwerking tussen Eiffel en ABN AMRO.