Autofabrikant Hyundai werkt aan ingebouwde creditcard betaalservice

01 juni 2018 Banken.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

De Zuid-Koreaanse autoproducent Hyundai is bezig met de ontwikkeling van een ingebouwde betaalservice via creditcard. Via het infotainment-scherm op het dashboard kunnen bestuurders zoeken naar bijvoorbeeld tankstations, horeca en parkeergarages en meteen afrekenen.

Net je tank volgegooid hebben met benzine en er vervolgens achter komen dat je geen portemonnee bij je hebt. Het is een vervelend scenario om in te belanden en nu je op steeds meer plaatsen met je mobiel kunt betalen eigenlijk ook steeds onwaarschijnlijker. De Zuid-Koreaanse gigant Hyundai werkt aan een ingebouwde creditcard betaalservice die via het infotainment-scherm van de auto te bedienen is. Daarmee levert Hyundai een fool-proof oplossing. Want er is één ding dat automobilisten gegarandeerd nooit vergeten en dat is hun auto zelf.

Betalen via infotainment-systeem

Hyundai werkt voor de toepassing samen met Xevo, softwareleverancier voor de automotive industrie. Samen met Xevo ontwikkelt Hyundai een platform waarop de creditcardgegevens en PayPal account-informatie veilig opgeslagen kunnen worden. De aandacht van de ingebouwde betaalservice richt zich in eerste instantie op drie producten, namelijk brandstof, koffie (of thee wat dat betreft) en parkeren. De verwachting van Xevo is dat het daar niet bij gaat blijven. Bij een uitbreiding van de mogelijkheden kan gedacht worden aan het doen van restaurantreserveringen, afhaal-eten bestellen of het opladen van elektrische auto’s.

Verbeterde rij-ervaring?

Volgens Manish Mehrotra, een vertegenwoordiger van Hyundai Motor America, wordt het een innovatie die snel gaat wennen: “Vanaf het moment dat onze bestuurders een bestelling plaatsen via het touchscreen en direct naar de juiste locatie worden toegeleid, zullen ze hier van houden. Het bieden van klantgerichte betaaloplossingen als onderdeel van de navigatie verbetert de rij-ervaring en maximaliseert de aandacht op de weg.” Of dat laatste ook zo is als een klant twijfelt en scrollt tussen een burger met of zonder extra kaas zal de praktijk gaan leren.