HSBC integreert PayPal voor zakelijke klanten

03 april 2018 Banken.nl 2 min. leestijd
Profielen

De Britse grootbank HSBC voegt PayPal toe aan het bestaande aanbod van betaalmethoden voor zakelijke klanten. Volgens HSBC vergemakkelijkt de samenwerking met PayPal de zaakvoering van bedrijven die zakendoen met leveranciers die een sterke voorkeur hebben voor betalingen via PayPal.

Het Britse HSBC is één van de grootste banken ter wereld, met in 2017 een balanstotaal van iets meer dan $2,5 biljoen dollar. Daarmee is het bijna vier keer zo groot als ING, de grootste bank van Nederland in termen van balanstotaal. HSBC kondigt aan formeel te gaan samenwerken met PayPal, door PayPal als betaalmethode toe te voegen aan het dienstenaanbod richting bedrijven.

HSBC integreert PayPal voor zakelijke klanten

Het Amerikaanse PayPal zoekt de laatste jaren veel contact met grote banken en dat lijkt zijn vruchten af te werken voor wat betreft het succes van de Amerikaanse betalingsverwerker. Citi, JPMorgan Chase en Bank of America gingen HSBC bijvoorbeeld al voor. Kort geleden kreeg PayPal echter wel een gevoelige klap te verwerken doordat online veilingsite eBay afscheid nam van PayPal voor het verwerken van het betalingsverkeer, ten faveure van het Nederlandse Adyen. Veel bedrijven maken echter gebruik van PayPal en door samen te werken geeft HSBC hun zakelijke klanten meer mogelijkheden: “Onze samenwerking met PayPal betekent een significante uitbreiding van het betalingsnetwerk voor klanten, waarmee zij betalingen kunnen sturen naar een veel groter aantal tegenpartijen, op een snelle en efficiënte manier”, aldus Tom Halpin, mondiaal Head of Payments bij HSBC.

Gezamenlijke visie

“Onze samenwerking met HSBC illustreert hoe PayPals strategie van partnerships sluiten met mondiale banken duidelijke voordelen biedt voor bedrijven en consumenten over de hele wereld”, zegt Jim Magats, vice-president en Head of Payments, Product & Engineering bij Paypal. “PayPal en HSBC delen een gezamenlijke visie om betalingen simpeler, veiliger en sneller te maken voor bedrijven en consumenten die hun geld over de hele wereld kunnen sturen.”