ING beste carrieresite volgens WUA benchmark

07 juli 2015 Banken.nl 3 min. leestijd

Na vorig jaar op twee te hebben gestaan, heeft ING dit jaar de prijs voor beste carrièrewebsite binnen de zakelijke dienstverlening te pakken. Dat blijkt althans uit het door WUA! jaarlijks uitgevoerde onderzoek onder hoogopgeleide studenten en starters. Op de tweede plaats staat Deloitte, de nummer een van vorig jaar, gevolgd door Capgemini, die  twee plekken stijgt ten opzichte van 2014.

Onderzoek WUA!
Jaarlijks kijkt WUA!, een organisatie gespecialiseerd in conversiebenchmarking, naar de prestaties van (recruitment) websites binnen diverse segmenten, waaronder die van zakelijke dienstverlening. Dit jaar deden de recruitmentwebsites van onder meer twee banken (ING en ABN AMRO), de Big Four accountancy- en advieskantoren (Deloitte, EY, PwC en KPMG), enkele grote consultancyspelers (Capgemini, Accenture en McKinsey & Company) en tenslotte advocatenkantoor Baker & McKenzie, een gooi naar de titel van ‘beste carrière website’ in 2015.



ING op #1
Net als ieder jaar onderzocht WUA! ook in 2015 de feedback van hoogopgeleide studenten over de carrièrewebsites van de aan het onderzoek deelnemende bedrijven. ING, vorig jaar nog op plek #2 komt dit jaar als beste naar voren en verslaat daarmee de nummer een van vorig jaar, Deloitte. ABN AMRO valt net buiten de top drie, op plek vier (vorig jaar nog op plek drie). Een overzicht van de gehele top-tien van deze editie:



Doelgroep
Voor het onderzoek ondervroeg WUA! hoogopgeleide studenten (uit zowel het 3e als 4e leerjaar) maar ook starters (max. 1 jaar afgestudeerd die zich oriënteren op de arbeidsmarkt), met een verdeling van 60% mannen en 40% vrouwen. 20% van de respondenten heeft een HBO achtergrond en 80% WO. De deelnemende respondenten kregen de opdracht om zich op de carrièrewebsites van de tien bedrijven te oriënteren op een fulltime baan. Daarbij beoordeelden ze diverse criteria, waaronder de website-inhoud, -navigeerbaarheid, -opmaak, -informatie en het imago van de tien organisaties.

De respondenten kregen hiervoor diverse vragen voorgelegd, met betrekking tot de bovenstaande categorieën, waaronder vragen als: ‘Vind je de website het verder bekijken waard?’ ‘Wat zijn de belangrijkste verbeterpunten?’ ‘Is het aanbod op de website duidelijk?’ ‘Wat vindt je negatief aan het aanbod?’ en ‘Welke website zou jouw eerste voorkeur hebben?’



Met de resultaten van de benchmark hebben professionals volgens WUA! essentiële data in handen om hun web performance te verbeteren: “Een bedrijf krijgt exact te zien hoe het presteert ten opzichte van de concurrent. De onderzoeksresultaten geven structureel inzicht, richting en concrete aanbevelingen om online conversie te verbeteren en de beste op het web te worden”, stelt WUA!