Florius wint met Proactief Klantbeheer Hypotheek Award 2013

07 februari 2013 Banken.nl 1 min. leestijd

Met haar aanpak voor Proactief Klantbeheer wint Florius de Hypotheek Award 2013. De prijs is op 6 februari 2013 uitgereikt tijdens de 22e editie van het IIR Hypotheken Event. Het Institute for International Research (IIR) reikt jaarlijks een prijs uit voor de hypotheekverstrekker die de beste klant- en servicegeörienteerde dienst heeft ontwikkeld.

Met het winnen van de Hypotheek Award 2013 laat Florius de andere genomineerden, De Hypotheekshop, De Hypotheker en Woonfonds, achter zich. Joost Hembrecht, directeur van Florius: ‘Wij zijn erg verheugd met deze award. Het is de erkenning dat Florius de klant echt centraal stelt. Door de klantgerichtheid van Florius bedienen we, samen met het intermediair, de klant optimaal met kwalitatief relevante diensten en producten.’

Winnend product

Florius maakt met haar aanpak voor Proactief Klantbeheer een aantal services voordeliger, haalt drempels weg in voorwaarden voor klanten, laat hen ‘onder de motorkap’ van hun hypotheek kijken en geeft digitale ondersteuning aan de met haar samenwerkende hypotheekadviseurs. Zo wordt de volledige leningrente over een bouwdepot vergoed, mag de consument kosteloos onbeperkt extra aflossen en rekent Florius geen extra kosten voor ‘ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid’.

Het intermediair wordt gefaciliteerd om klanten nog beter van dienst te zijn door relevante klantinformatie te delen in De Kluis, een extra beveiligde omgeving op het extranet. Het intermediair krijgt zo meer inzicht in hun klanten en weet precies welke klanten mogelijk advies nodig hebben. Bovendien kan een hypotheekadviseur nu de meeste beheerzaken voor zijn klant digitaal regelen.