FLAIRS 2014: Jonge bankiers leren van niet-banken

18 augustus 2014 Banken.nl 3 min. leestijd

Dit jaar staat het interbancaire evenement FLAIRS 2014 in het teken van het verbinden met de buitenwereld: wat doen organisaties van buiten het bankwezen goed en hoe kan het bankwezen daar van leren. Sinds 2006 is FLAIRS hét interbancaire evenement voor de leden van de jongerenverenigingen van Van Lanschot, ABN AMRO, ING, Rabobank en SNS Reaal. FLAIRS is uniek door haar interbancaire karakter, waarbij kennisdeling en discussie tussen jonge bankiers gecombineerd wordt met actuele thema’s en inspirerende presentaties van prominenten van binnen en buiten het bankwezen.

Het thema van FLAIRS 2014: Flirt! Een knipoog naar het bankwezen ;-)

Verbinden met de buitenwereld is het doel van FLAIRS 2014. Als platform voor jonge en ambitieuze bankiers verleggen wij de focus naar een outside-in benadering: wat doen organisaties van buiten het bankwezen goed en hoe kan het bankwezen daar van leren. Deze positieve insteek zorgt voor oprechte verbinding, waarbij de jonge generatie bankiers tijdens deze dag een visie vormt die het bankwezen toekomstbestendig maakt.

Interactief programma

De dag beoogt een programma dat zoveel mogelijk toegespitst is op wat de jonge bankmedewerker concreet kan leren van de markten en organisaties om ons heen. Deze dag staat daarom in het teken van reflectie en een externe blik op de bank. We gaan iets halen i.p.v. brengen; waar moet de bankensector volgens de jonge generatie aan voldoen in de toekomst.

De dag zal zowel interactief als actief zijn, juist de inbreng van deelnemers zal centraal staan. De drie sub-thema’s zullen geïntroduceerd worden door Steven van Belleghem, een inspirerende spreker met een focus op branding en reclame:

1. Ultieme customer focus:  bedrijven die werken met het motto “Consumer first, without compromise” zullen de meest succesvolle zijn. Altijd gaan voor een 9, want de klant pikt geen onzinverhalen en wordt steeds mondiger, waardoor ervaringen zich snel verspreiden.

2. Digitalisering: hoe kan technologie de toekomstige marketing van banken beïnvloeden? Hoe kunnen we de beleving vergroten en hoe maken we het proces efficiënter met behulp van ICT?

3. Selling without selling: het gaat niet om ons product maar om ons verhaal.

FLAIRS 2014 daagt haar deelnemers uit

Vervolgens is het aan de RvC leden van de deelnemende banken om in discussie te gaan met elkaar en vooral met de deelnemers over het gebruik van deze drie thema’s binnen de bankenwereld. Naast deze discussies zullen de CEO’s van onder andere CoolBlue en Uber hun visie op de ideale bank met de deelnemers delen. De jonge bankmedewerkers worden ook zelf uitgedaagd om echt mee te denken en te praten door onze partners; KPMG, McKinsey, Randstad en TIAS. Dit alles zal plaatsvinden onder de leiding van Rens de Jong, gekozen tot dagvoorzitter in het jaar 2014.

FLAIRS 2014 daagt haar deelnemers uit, houdt controversiële inzichten voor, zorgt voor discussie, laat deelnemers van elkaar leren, maar bovenal biedt zij een inspirerende dag die aanzet tot nadenken. Dit alles maakt FLAIRS een onmisbare aanvulling op de activiteiten van de bancaire jongerenverenigingen en daarmee het belangrijkste evenement voor jonge bankiers.

Datum, locatie en inschrijving

FLAIRS 2014 vindt plaats op vrijdag 10 oktober in het ABN AMRO hoofkantoor op de Gustav Mahlerlaan in Amsterdam. Inschrijven kan vanaf begin september en is uitsluitend voor leden van de deelnemende jongerenverenigingen. Nadere informatie hierover volgt op Banken.nl en via Facebook en LinkedIn van FLAIRS.