Western Union kiest voor Box bij IT-transformatie

15 augustus 2016 Banken.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Specialist op het gebied van wereldwijde geldtransacties Western Union heeft onlangs besloten om zijn IT-infrastructuur op de schop te nemen. Om zijn bedrijfsprocessen te digitaliseren, de gebruikers-ervaring te verbeteren en nieuwe manieren van werken via de cloud mogelijk te maken heeft de financiële instelling gekozen voor content management platform Box.

Western Union is een van de grootste payment-dienstverleners ter wereld. In 2015 heeft het bedrijf naar eigen zeggen ruim $150 miljard aan betalingen verwerkt voor zijn klanten, bestaande uit MKB-bedrijven, grote multinationals, NGO’s, en particulieren. Western Union is specialist op het gebied van wereldwijd geld overmaken, en beschikt over vestigingen in meer dan 200 landen, waaronder een vestiging in Utrecht.

box

Onlangs heeft Western Union besloten om zijn IT-infrastructuur te transformeren. De betalingsverwerker heeft hierbij gekozen voor Box, een beursgenoteerd cloud-based content management platform uit de VS. Box stelt het bedrijf onder meer in staat om via de cloud zowel interne medewerkers als externe zakelijke contacten beter te laten samenwerken. Ook wordt op deze manier de data gecentraliseerd in de cloud, waardoor elke werknemer op elke locatie via elk apparaat toegang kan krijgen tot belangrijke documenten en gegevens.

“Het is van groot belang dat onze medewerkers in staat zijn om via elk apparaat toegang te krijgen tot bedrijfskritische bestanden. Toegankelijkheid voor onze gebruikers is topprioriteit”, zegt Mike Bartholomy, senior manager bij Western Union. “Box voldoet aan deze behoeften. In slechts twee maanden is het gebruik door onze medewerkers wereldwijd sterk toegenomen. Door Box in te zetten, zijn we in staat om een centrale werkplek te realiseren die de stroomlijning van bedrijfsprocessen ondersteunt”, legt hij de toegevoegde waarde van het platform uit.

Financiële sector
Met de keuze voor Box, voegt Western Union zich bij een toenemende groep financiële instellingen en dienstverleners die gebruikmaken van het content management platform. De trend is onder meer te wijten aan het feit dat Box inspeelt op een aantal van de belangrijkste uitdagingen voor de sector: betere samenwerking met verkopers, mobiele toegankelijkheid tot bedrijfskritische bestanden en beter vermogensbeheer.

“Vanwege de grote mobiliteit van de medewerkers en strikte naleving van de normen voor compliancy, moet de financiële sector voortdurend innoveren om een hoge mate van flexibiliteit en productiviteit te handhaven”, zegt Adam Ross, managing director financial services bij Box. “Bedrijven zoals Western Union erkennen dat professionele content management platformen niet alleen de stroomlijning van bedrijfsprocessen ondersteunen, maar ook de gelegenheid bieden om data beter beschikbaar te maken.”