ING start campagne zakelijk vernieuwen

23 maart 2016 Banken.nl 2 min. leestijd

ING is een campagne gestart die zich richt op vernieuwen in ondernemen. De bank biedt ondernemers kennis en hulpmiddelen om het vernieuwen eenvoudiger te maken.

Ondernemers helpen met vernieuwen

Volgens ING zijn ondernemers als geen ander bezig met vernieuwing. De bank wijst op snelle ontwikkelingen, zoals slimmere computers en goedkoper wordende technologieën, die vernieuwing mogelijk maken. Om succesvol te kunnen te ondernemen is het noodzakelijk om processen en producten voortdurend te verbeteren. Zo meent ING. In de campagne biedt ING de instrumenten om zakelijk vernieuwing door te voeren. De bank wil ondernemers helpen met het vergroten van hun slagkracht en inzicht in financiële middelen.

Concrete instrumenten voor de ondernemer

Eén van de instrumenten die ING in de campagne kan inzetten is Leasecalculator. Met behulp van dit instrument kan de ondernemer direct inzicht krijgen in de financiering van zijn bedrijf. Op basis van eigen bedrijfsscenario’s kan de ondernemer dan bepalen hoe de toekomstige lasten zich kunnen ontwikkelen. Op grond van deze informatie kan de ondernemer keuzes maken. Ook heeft ING de app Creditwatch ontwikkeld, die klanten op elk gewenst moment inzicht geeft in de financiering en de ontwikkeling van de debiteurenportefeuille bij ING Commercial Finance.

Business model onder de loep

De bank gaat in de campagne ook expertise uit haar eigen netwerk inzetten. ING wil met Business Boost ondernemers helpen om kritisch naar hun businessmodel te kijken. Business Boost is een reeks van bijeenkomsten waarbij een ondernemer in twee uur tijd aan de slag gaat met het eigen businessmodel en samen met experts en andere ondernemer onderzoekt waar voor het bedrijf de kansen liggen. Tevens start ING met Business Model Canvas, waarbij 100 ondernemers per keer aan de slag gaan aan tien tafels van tien personen.

Ondernemers werken mee aan proposities van de bank

De bank begint met 27 bijeenkomsten en bouwt dit uit met een platform, specialistische sessies en een landelijk evenement eind dit jaar. Daarnaast is er het Ondernemerslab, waar ING ondernemers uitnodigt om met de bank zelf mee te werken aan verschillende nieuwe proposities en dienstverlening. ING benadrukt dat de kern van de campagne gericht is op samenwerken met ondernemers. Daarin spelen de ING Starters van de Maand Happitech, Bannerwise en Overhemden.com een prominente rol.