Campagne ING gericht op kansen voor ondernemers

19 maart 2013 Banken.nl

De nieuwe campagne van ING richt zich op kansen voor ondernemers: ‘Oranje is kansen zien’. Doel van de campagne is om Nederland te laten zien dat de ING een betrokken bank is, die haar zakelijke klanten kansen wil tonen en hen wil helpen ambities te realiseren. Met deze campagne brengt ING haar sector- en regioanalyses en bedrijfsscan onder de aandacht. 

Sectortrends, Bedrijfsscan en netwerkbijeenkomsten

“Het huidige economische klimaat vraagt veel van ondernemers. Daarbij moeten ze kunnen rekenen op een betrokken en deskundige bank”, aldus Ben van de Vrie, directeur marketing zakelijk van ING Nederland. “Wij willen de klant helpen om kansen te ontdekken en te realiseren. Niet alleen in woord, maar ook in daad.” Scherpe sector- en regioanalyses wijzen ondernemers op de trends in hun sector en op nieuwe kansen. Ook staat de ING in de campagne stil bij de Bedrijfsscan, waarmee de ondernemer inzicht krijgt in de eigen financiële mogelijkheden, en bij de vele netwerkevenementen die de ING organiseert.

Week van de Ondernemer

De Week van de Ondernemer is het grootste netwerkevenement voor ondernemend Nederland. Ook tijdens dit evenement staat het motto ‘Kansen zien’ centraal. Van 8 tot en met 11 april laten vele ondernemers zich in de Utrechtse Jaarbeurs inspireren en informeren en delen ze hun ervaringen met andere ondernemers. ING is als hoofdsponsor en mede-initiatiefnemer van de Week van de Ondernemer nauw betrokken bij de inhoudelijke invulling van het evenement. Kansen in familiebedrijven, ondernemend financieren, passie voor ondernemen en kansen in internationaal zakendoen zijn enkele thema’s die in de week voorbij komen

'Oranje is kansen zien'

De televisie commercial toont verschillende voorbeelden van concrete kansen voor ondernemers in Nederland. Deze kansen worden gevisualiseerd door een oranje pijl. Kansen op de Maasvlakte, kansen op het vlak van afvalverwerking en duurzaamheid, kansen voor webshops, in de gamingindustrie enzovoort. Tijdens de campagneperiode zal ING elke dag via Twitter een concrete kans delen en op de LinkedIn groep ING voor Ondernemers zal elke week een concrete kans bediscussieerd worden. Van de Vrie: “Wij doen een eerste voorzet, maar ik denk dat ondernemers elkaar ook op kansen gaan wijzen. Dat zou een mooie impuls voor onze innovatieve economie zijn.”

Nieuws

Meer nieuws over