ING sluit partnership met Schiphol voor campagne
Een partnership met Schiphol is de basis voor de nieuwe campagne van ING waarmee ze haar nieuwe wereldwijde positionering onder de aandacht wil brengen. ING krijgt het exclusieve recht op reclame op de 93 luchtbruggen en bij de 25 gatehouses. Daarnaast gaan beide organisaties gezamenlijk nieuwe diensten voor passagiers en consumenten ontwikkelen.
Internationale reclamecampagne
ING start vanaf deze week een internationale reclamecampagne op Schiphol: "World, here I come!". Met deze campagne willen we de doelstelling van ING om mensen in staat te stellen om zowel zakelijk als privé steeds voorop te blijven lopen, realistisch weergeven. "World, here I come" gaat over vertrouwen, over het bereiken van doelen, hoe groot of klein dan ook. Er is geen betere plek om hieraan uitdrukking te geven dan op Schiphol, een plek waar miljoenen mensen op weg zijn naar hun volgende bestemming, om hun doel te bereiken", aldus Nanne Bos, hoofd Global Brand Management van ING Groep.
Net zoals er vele verschillende bestemmingen zijn waar men vanaf Schiphol naar toe kan vliegen, zijn er vele verschillende mensen met verschillende doelen in hun leven, zowel zakelijk als privé. ING is er om te ondersteunen. Daarom zullen er diverse variaties zijn op het thema, van "Mum's cooking, here I come" tot "Uncharted territory, here I come". Deze boodschappen zullen op Schiphol te zien zijn op alle luchtbruggen.
Partnership
“We zijn enorm blij met ING als nieuwe partner”, vertelt Gary Mey, sales director Schiphol Media. “ING en Schiphol staan voor dezelfde waarden. Het gaat niet alleen om het exclusieve recht op reclame op de 93 luchtbruggen en bij de 25 gatehouses – onze samenwerking is uniek vanwege de gezamenlijke aanpak om diensten voor passagiers en consumenten te ontwikkelen.”
Verspreid over de luchthaven komen door ING ingerichte zitplekken met verschillende oplaadpunten en usb-aansluitingen. Voor vertrek kunnen reizigers daar hun apparaten opladen of op een van de werkplekken nog snel hun werk afronden.
Selfies van “World, here I come!”
Mensen vinden het leuk om een update te posten op sociale media, vooral als ze op reis zijn. ING biedt reizigers op Schiphol de mogelijkheid om een selfie te maken met een persoonlijke achtergrond, de zogenoemde ‘selfie billboard’. Ook kan daarvoor gebruik gemaakt worden van de permanente raamstickers die te vinden zijn bij de gates.
Deze campagne is ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde bureau United States of Fans/TBWA en zal met ingang van 9 januari gedurende een looptijd van twee jaar geleidelijk worden uitgerold.