Nationale Hypotheekbond biedt adviseurs test met digitaal ondertekenen

24 april 2020 Banken.nl

Hypotheekadviseurs die willen testen met het digitaal en rechtsgeldig ondertekenen van documenten kunnen dat één maand gratis proberen bij De Nationale Hypotheekbond. Ook klanten van de betreffende adviseurs kunnen gebruik maken van de dienst. Volgens De Nationale Hypotheekbond draagt deze ontwikkeling bij aan meer vaart in het proces en bovendien – niet onbelangrijk in deze tijden – het houden van meer afstand dan voorheen.

In slechts korte tijd hebben zowel hypotheekadviseur als consumenten die in de markt zijn voor een nieuwe hypotheek zich moeten aanpassen aan een nieuwe realiteit, aangespoord door corona. Persoonlijke afspraken zijn tot een minimum gereduceerd om verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken. In plaats daarvan vinden de afspraken grotendeels online plaats, met behulp van videobelprogramma’s als Skype of WebEx. Om het hele proces digitaal te kunnen voltooien biedt De Nationale Hypotheekbond tijdelijk een maand gratis proberen met digitaal ondertekenen en identificeren voor adviseurs en hun klanten.

Samenwerking Evidos

Om het een en ander technisch mogelijk te maken werkt De Nationale Hypotheekbond samen met ondertekenen.nl, onderdeel van het Haarlemse softwarebedrijf Evidos. Beide partijen werkten al samen via webdelen.nl, waarbij hypotheekadviseurs hun scherm op afstand kunnen delen met klanten en zodoende alle details van een overeenkomst kunnen bespreken en aanwijzen. 

Volgens Evidos was digitaal ondertekenen ondertekenen en identificeren een logische volgende stap op de eerder gestarte samenwerking. "Adviseurs vroegen ons ook om hulp bij het digitaal ondertekenen van documenten en het digitaal identificeren van klanten. Samen met Evidos beantwoorden we nu aan deze behoefte", zegt Oversteegen, directeur bij De Nationale Hypotheekbond. “En dankzij een gratis proefperiode van een maand, kan de doelgroep er eenvoudig kennis mee maken.

De gedeeltelijke integratie van digitaal ondertekenen en identificeren in het CRM-systeem van De Nationale Hypotheekbond was binnen een week geregeld. Bjorn Dijkers, sales executive bij Evidos: "Als beide partijen de toegevoegde waarde van een functie erkennen en de schouders eronder zetten, kunnen we snel stappen zetten. Adviseurs van de Nationale Hypotheekbond kunnen klanten nu nog sneller helpen.” Momenteel wordt hard gewerkt aan een volledige integratie, waardoor de klant geen virtueel uitstapje meer hoeft te maken naar een andere internetomgeving maar alles binnen de omgeving van de adviseur kan afronden. 

Nieuws

×

Meer nieuws over