Moneyou stimuleert ontwikkeling nieuwe betaalopties festivalbezoekers

28 maart 2018 Banken.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Online financiële dienstverlener Moneyou organiseert een driedaags evenement waarin de ontwikkeling van een nieuwe betaaloplossing voor tijdens festivals centraal staat. Studenten en ondernemers uit de richting IT, design en business worden uitgedaagd een innovatieve betaaloplossing te ontwikkelen en te bouwen. Het beste idee maakt kans opgenomen te worden in de nieuwe betaalapp Moneyou Go.

De organisatie van het Future Festival Bootcamp (FFB) is een samenwerking tussen Moneyou, Ace Venture Lab, Info Support en festivalorganisator DGTL. Het evenement - gehouden van 13 tot en met 15 april in Amsterdam - is bedoeld om nieuwe producten te ontwikkelen die een bijdrage kunnen leveren aan betaalgemak op festivals. Het betalen met plastic muntjes - en de vaak lange rijen voor de balies waar deze muntjes te koop zijn - is namelijk een grote ergernis voor veel festivalgangers. Bovendien zijn de muntjes doorgaans niet inwisselbaar op andere festivals, waardoor ze hun waarde verliezen als het festival afgelopen is.

Moneyou stimuleert ontwikkeling nieuwe betaalopties festivalbezoekers

De eerste dag staat in het teken van workshops over agile methodology, customer journey mapping en investor pitching. Op de ochtend van de tweede dag wordt extra uitleg gegeven over de technologie achter API’s* en blockchain, waarna alle deelnemers voorzien van vers opgedane kennis zich kunnen storten op de ontwikkeling van nieuwe betaalmethoden. Binnen 24 uur moet er een ontwerp en een prototype klaar liggen ter beoordeling door een gelegenheidsjury, die bestaat uit professionals uit zowel het bankwezen als de festivalwereld.

Co-creatie

Samen nadenken over nieuwe producten en diensten is een belangrijk uitgangspunt voor ABN-AMRO dochter Moneyou. "Cocreatie is voor Moneyou ontzettend belangrijk", aldus Thom Neleman, Business Developer bij Moneyou. "Met deze bootcamp hopen we ondernemende millennials te kunnen enthousiasmeren en te betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe financiële diensten voor dagelijks gebruik. We zijn erg enthousiast dat we deze bootcamp samen met DGTL kunnen organiseren, aangezien deze vooruitstrevende partij bekendstaat om haar innovatieve en duurzame nieuwe technologieën. We kijken enorm uit naar de bootcamp en de vernieuwende ideeën die daaruit voorkomen!"

Beter, efficiënter en leuker

Ook vanuit de festivalwereld is behoefte aan vernieuwing op het gebied van betalen op en tijdens festivals. Global Director Gerke de Groot legt uit waarom DGLT deelneemt aan het FFB-evenement: "Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën om festivals voor bezoekers nóg beter, efficiënter en leuker te maken. Tijd speelt hierin een grote rol. Bezoekers willen niet in lange rijen hoeven wachten om een drankje te halen. Wij waren dan ook direct enthousiast over deze samenwerking en zijn benieuwd naar de ideeën die de deelnemers van het Future Festival Bootcamp hebben voor efficiëntere betaling tijdens festivals."

Het FFB-evenement vindt plaats van 13 tot en met 15 april in Amsterdam. Geïnteresseerden kunnen zich gratis aanmelden voor evenement. 

* Een Application Programming Interface (API) zorgt ervoor dat systemen met elkaar kunnen communiceren zonder dat hiervoor menselijke acties nodig zijn. Ze werden in eerste instantie voornamelijk gebruikt als tool om interne systemen te integreren. Door API's echter openbaar beschikbaar te stellen, geven bedrijven externe ontwikkelaars de mogelijkheid om bepaalde functionaliteiten van de aanbieder te hergebruiken.