Voogd & Voogd zet stap in automatiseren adviesproces

10 februari 2014 Banken.nl 1 min. leestijd
Meer nieuws over

Met de introductie van het platform Klik & Advies zet Voogd & Voogd een eerste stap in het automatiseren van het adviesproces. Volgens de serviceprovider uit Middelharnis zorgt het nieuwe platform er voor dat adviseurs 70% van hun tijd bezig kunnen zijn met advisering in plaats van met administratie.

Geautomatiseerd advies

Met behulp van het platform kunnen adviseurs een geheel geautomatiseerd advies samenstellen en communiceren aan de klant. De klant kan zijn profiel en adviezen benaderen via een persoonlijke pagina. De adviseur kan ook polissen die niet bij Voogd & Voogd lopen, toevoegen om het advies te completeren.

Voogd & Voogd automatiseert adviesproces

Eerste stap

Voogd & Voogd ziet de introductie als een eerste stap in het automatiseren van het adviesproces. De achterliggende 'kennisregels' worden in de loop van het jaar uitgebreid en ook de mogelijkheden voor klantcommunicatie nemen toe.

Adviseur aan het stuur

“De adviseur blijft altijd zelf bepalen of hij de geautomatiseerde adviezen naar de klant verstuurt. Zoals voor onze hele dienstverlening geldt: wij ondersteunen, de adviseur bepaalt”, aldus CEO Bas de Voogd.