Abonnementsbetalingen incasseren via eCurring

17 januari 2017 Banken.nl 2 min. leestijd

eCurring en betaaldienstverlener Mollie hebben een applicatie ontwikkeld die ondernemingen in staat stelt om hun abonnementsbeheer en incassatie te vereenvoudigen. De applicatie verstuurt onder andere automatisch de abonnement facturen en volgt mislukte incasso’s automatisch op.

eCurring is een FinTech-startup in Amsterdam. Het bedrijf heeft in samenwerking met snelgroeiende betaaldienstverlener Mollie een applicatie ontwikkeld die ondernemingen helpt bij hun abonnementsbeheer. De abonnementenapplicatie is bedoeld ‘om ondernemers volledig te ontzorgen’ op het gebied van incasseren van abonnementsgelden en is geïntegreerd in de betaaldienstverlening van Mollie. “Als ondernemer heb je het al druk genoeg. Je wil je dan ook niet onnodig zorgen maken over betalingen van klanten”, aldus eCurring Product Owner Koen Volmer. 

Ecurring

De oprichters van eCurring zagen dat ondernemers moeite hadden met het ontwikkelen van een goed systeem voor het verwerken van terugkerende betalingen, zoals bij een abonnement. Met zijn full-service applicatie stelt de startup bedrijven in staat om hun abonnementenportfolio volledig te beheren. De applicatie verstuurt automatisch facturen voor het incasseren van abonnementskosten en volgt mislukte incasso’s automatisch op. Door middel van een dashboard biedt eCurring ondernemers inzicht in statistieken zoals omzet, aantal abonnees, (on)succesvolle incasso’s en omzetprognoses voor komende maanden.

Chef Ali
Een van de eerste gebruikers van de applicatie is Chef Ali, een startup die Halal maaltijdboxen verstuurd op abonnementsbasis. “Toen we startten met Chef Ali kwam er veel op ons af, zoals het organiseren van het transport, het samenstellen van de maaltijdbox en het opbouwen van naamsbekendheid. De applicatie van eCurring zorgt ervoor dat we ons over de betalingen geen zorgen hoeven te maken”, aldus Aissa Zarioh, medeoprichter van Chef Ali.