Hoofdkantoor:
Hojel City Center
Croeselaan 1
3521 BJ Utrecht
Postadres
Postbus 8444
3503 RK Utrecht
Contactgegevens:
Telefoon: 030-291 52 00

de Volksbank

de Volksbank | Contact
de Volksbank
De Volksbank is de vierde bank van Nederland, actief op de Nederlandse retailmarkt met een focus op hypotheken, betalen en sparen. Het bedrijf voert vier merken: ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Elk merk heeft een eigen identiteit en uitstraling. De Volksbank wil op een mensgerichte, efficiënte en duurzame manier voorzien in de specifieke financiële behoeften van haar klanten.
Bankieren met de menselijke maat
De missie van de Volksbank om te bankieren met de menselijke maat sluit aan op de maatschappelijke oproep om invulling te geven aan dienstbaar bankieren. Om deze missie waar te maken heeft de Volksbank een ambitie geformuleerd, op basis van het principe van gedeelde waarde.
Gedeelde waarde richt zich op zowel maatschappelijke en economische als financiële en niet-financiële aspecten, die hand in hand gaan. De Volksbank streeft naar het optimaliseren van deze gedeelde waarde door het leveren van nut voor klanten, het nemen verantwoordelijkheid voor de maatschappij, het zorgen voor zingeving voor medewerkers en het behalen van rendement voor de aandeelhouder(s).
Pijlers
Om deze ambitie te vervullen zal de Volksbank een sterkere maatschappelijke lading geven aan haar onderscheidende identiteit. Daarnaast zal zij vanuit de klantbehoeften haar merkpositioneringen aanscherpen en nieuwe klantproposities blijven ontwikkelen.
De Volksbank zal haar bedrijfsvoering nog eenvoudiger en efficiënter maken. Maatregelen om processen en producten te vereenvoudigen en te digitaliseren zullen de dienstverlening aan de klant eenvoudiger, goedkoper en transparanter maken en er tevens voor zorgen dat de Volksbank een toekomstbestendig en laag kostenniveau kan verwezenlijken.
Om aansluiting te houden bij de technologische ontwikkelingen zal de Volksbank zich blijven ontwikkelen tot een wendbare organisatie die als slimme toepasser innoveert. De Volksbank volgt de innovaties op het gebied van de bancaire kernfuncties op de voet en zal snel en gericht innoveren om klanten steeds beter te bedienen op een manier die past bij hun verwachtingen en behoeften. De Volksbank kiest hierbij voor een open innovatieproces met multidisciplinaire externe samenwerking en partnering.
de Volksbank | Bedrijfsinformatie
de Volksbank Nederland
de Volksbank | Social Media
de Volksbank Nederland
de Volksbank | Werken bij
De menselijke maat is niet alleen het uitgangspunt voor hoe wij bankieren, maar ook voor hoe wij omgaan met onze medewerkers.
Jij maakt het verschil
Onze cultuur is mensgericht, met ruimte voor jouw talenten en ambities. Je krijgt die ruimte en we gaan er ook van uit dat je die ruimte benut. Onze organisatie is groot genoeg om voldoende uitdagingen te bieden. En tegelijkertijd klein genoeg om als individu het verschil te kunnen maken. Maar niet alleen: samen werken we aan een betere bank voor onze klanten.
Sociaal en collegiaal
Als je het aan onze medewerkers vraagt, dan noemen zij onze cultuur informeel professioneel. De onderlinge sfeer is goed: onze medewerkers werken hard, maar er is altijd ruimte en aandacht voor elkaar. “Sociaal en collegiaal” zijn de woorden die de collega’s gebruiken.
Online vacaturebank van de Volksbank
In onze online vacaturebank vind je alle vacatures bij de Volksbank. Heb je vragen? Neem dan contact op met de recruiter die bij de vacature staat.
Geen passende vacature?
Wil je graag bij ons komen werken maar is er geen passende vacature? Maak dan een job-alert aan, je wordt dan op de hoogte gehouden van ons actuele vacature-aanbod.
Gerelateerd nieuws
-
02 december 2019Websites ASN Bank en RegioBank in de prijzen gevallen
-
15 november 2019Winnaars ASN Bank Wereldprijs 2019 zijn bekend
-
07 november 2019Banken verwijzen klanten met schulden sneller door